از سمت دره شهر نیز پیمانکار مشغول عملیات راهسازی، لاینینگ تونل‌های دسترسی مسیر که طول آنها در مجموع ۱۸۵۰ متر می‌باشد (بخاطر پیش بینی لاین سبقت اکثراً به صورت سه خطه حفاری شده‌اند)، ۲۴۰ متر گالری در مقطع ریزشی نیز احداث شده است.

به گزارش سایت باور ما به نقل از مهر؛ عبدالله بهادری ظهر پنجشنبه در بازدید از مسئولان ارشد استان از تونل کبیر کوه اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار به موقع تا پایان سال ۱۴۰۲ این تونل تکمیل خواهد شد.

وی در مورد تونل اصلی کبیرکوه گفت: تونل اصلی با ۴۷۵۰ متر طول، حفاری وکف برداری و ۱۵۰۰ متر لاینینگ (پوشش بتونی سقف و دیوارها) آن به انجام رسیده و ادامه عملیات لاینینگ، زیرسازی و روسازی و تکمیل جاده‌های دسترسی آن به سمت آبدانان و مورموری طبق قرارداد جدید آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: از سمت دره شهر نیز پیمانکار مشغول عملیات راهسازی، لاینینگ تونل‌های دسترسی مسیر که طول آنها در مجموع ۱۸۵۰ متر می‌باشد (بخاطر پیش بینی لاین سبقت اکثراً به صورت سه خطه حفاری شده‌اند)، ۲۴۰ متر گالری در مقطع ریزشی نیز احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان پیشرفت فیزیکی پروژه تونل کبیرکوه را در مجموع ۷۵ درصد عنوان کرد و هدف از اجرای تونل کبیرکوه، حذف گردنه‌های پر خطر محور دره شهر به آبدانان و در بلندمدت احداث راه ارتباطی جنوب و شمال استان و همچنین ارتباط استان‌های مرکزی به مرزهای غربی دانست.

بهادری در بحث اهمیت احداث این تونل گفت: تونل کبیرکوه از چند لحاظ چه سطح استان و چه در سطح ملی از اهمیت بالایی بر خوردار است، این تونل گردنه سخت گذر کبیر کوه بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان با نزدیک به ۱۸۰ پیچ و قوص پرحادثه را حذف و دسترسی شهرستان‌های شمال و جنوب استان را تسهیل می‌کند.