سال هاست مردم شهرستان دهلران با طولانی ترین مرز با بیش از 220 کیلومتر در انتظار بازگشایی مرز چیلات به سَر می برند.

پایگاه خبری باور ما؛ حسن جاوید_ بهرام نیا استاندار ایلام ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در جلسه ای بیان کرد پس از ماه مبارک رمضان با استانداران میسان و واسط عراق برای بازگشایی بازارچه های مرزی چیلات و چنگوله ملاقات خواهیم داشت. ۸ اردیبهشت این بار در دیدار با مشاور عالی استاندار میسان و عضو پایانه های مرزی عراق دیگر بار تاکید بر دیدار با استاندار میسان کرد. اما امروز که ۲۳ خرداد است، بیش از ۵۰ روز از آن دیدارها و سخنان و بیش از ۴۰ روز از ماه رمضان می گذرد ولی هنوز خبری از سفر به عراق و دیدار با استاندار میسان نیست. گویی بهرام نیا فراموش کرده دو بار تاکید بر سفر به عراق کرده است!
آقای استاندار؛ چرا به عراق نرفتید!؟ چه دلیلی باعث کنسل یا عقب افتادن سفر شما به عراق شده است؟ چرا همان گونه که تاکید بر سفر به عراق داشتید امروز شفاف به مردم دلیل عدم سفر را نمی گویید؟
سال هاست مردم شهرستان دهلران با طولانی ترین مرز با بیش از ۲۲۰ کیلومتر در انتظار بازگشایی مرز چیلات به سَر می برند.
در رابطه با بازگشایی چیلات از فرمانداران، استانداران و برخی دیگر از مقامات، قول هایِ بی عملِ بی شماریِ شنیده ایم که امروز سبب شده مردم نسبت به مسئولان، بی اعتماد شوند که امروز نمونه بارز آن بیانات دوم و هشتم اردیبهشت ماه بهرام نیا استاندار ایلام است!
از ظاهر امر چنین بر می آید از بهرام نیا چون استانداران سابق برای دهلران آبی گرم نخواهد شد و هم چنان بایستی چشم انتظار بازگشایی چیلات به سر برند! همان گونه که مردم ایران سال هاست این شعار را سَر می دهند که انرژی هسته ای حق مسلم ماست امروز مردم دهلران به برکت این مسئولان باید شعار بازگشایی چیلات حق مسلم ماست را سَر بدهند! البته آن گونه که مردم ایران هنوز به انرژی هسته ای نرسیده اند به احتمال زیاد عمر مردم دهلران هم به بازگشایی چیلات نخواهد رسید و اما در این بین از نظرگاه مردم نه تنها برای استاندار بلکه برای نظام جمهوری اسلامی خوبیت ندارد کهِ مسئولیِ قول و وعده ای بدهد اما آن را عملی نکند و یا لااقل دلایل عدم سفر را برای مردم تشریح ننمایند!
البته ناگفته نماند مردم شهرستان ویژه دهلران هنوز امید دارند به زودی شاهد و ناظر سفر استاندار به استان میسان و خبرهایی نوید بخش بشنوند.