امروز بازگشایی مرز چیلات دیگر مطالبه نیست بلکه یک ضرورت حیاتی ست و لازم و ضروری است از همین فردا به صورت موقت برای حل مسئله زوار بازگشایی و در آینده نزدیک به صورت رسمی شاهد بازگشایی آن باشیم.

پایگاه خبری باور ما؛ حسن جاوید_ اکنون که هفت روز به اربعین مانده است و با خیل عظیم زائران روبرو هستیم به گونه ای که مرزهای خروجی ایران به سمت عراق از دیروز مسدود و ترافیک خودروها تا صدها کیلومتر آن طرف از مرزها رسیده و مسئولان نمی توانند تاریخی برای گره گشایی از این مشکل اعلام کنند و بیم و مخاطرات این گره برای همه ایجاد مشکل کرده است ضرورت تدبیری جدی وجود دارد. به نظر و اعتقاد بسیاری بازگشایی موقت مرز چیلات در دهلران که تا حدودی زیرساخت های آن در سال های گذشته فراهم شده است ضرورت دارد تا بلکه در این روزهای حیاتی بتوان از آن برای خروج و در روزهای آینده برای ورود از آن استفاده کرد.
همانگونه که امروز سارا فلاحی نماینده حوزه شمال خواستار تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی برای حل مسئله زوار اربعین شده بود و بهزاد علیزاده نماینده حوزه جنوب در توییتی کاملا به حق گفته بود شرایط امروز مرز مهران علیرغم پای کار بودن و تلاش های ستاد اربعین ضرورت بازگشایی مرز چیلات در دهلران را دو چندان می کند. و در قسمتی دیگر از آن گفته است؛ دیروز اگر بازگشایی مرز چیلات یک مطالبه بود، امروز و زین پس یک ضرورت است که توجه ویژه مسئولان ملی و استانی را می طلبد.

لازم است یادآور شویم در زمانی که مروارید استاندار ایلام بود چنین وضعیتی که این روزها با آن روبرو هستیم در مهران پیش آمد و می رفت که مرز چیلات موقتا بازگشایی شود که متاسفانه بازگشایی نشد و از آن سال تا امروز اقدام درخوری برای بازگشایی آن انجام نشد که نشد و امروز که با وضعیتی بغرنج در خروج و در روزهای آینده در ورود به کشور مواجه خواهیم بود همانگونه که علیزاده گفته است امروز بازگشایی مرز چیلات دیگر مطالبه نیست بلکه یک ضرورت حیاتی ست و لازم و ضروری است از همین فردا به صورت موقت برای حل مسئله زوار بازگشایی و در آینده نزدیک به صورت رسمی شاهد بازگشایی آن باشیم.
بازگشایی مرز چیلات دهلران دیگر یک مطالبهِ محلیِ و استانیِ  نیست بلکه یک ضرورتِ ملی است.