بهره گیری از این ظرفیت نقش موثر و مفیدی در انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه دارد.

به گزارش سایت باور ما؛ معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مدیرعامل باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس تئاتر شرهانی نقش موثری در معرفی ظرفیت های دفاع مقدس کشور و بویژه استان ایلام دارد.
علی اصغر جعفری در نشست هم اندیشی و رونمایی از پوستر پنجمین دوره تئاتر ملی خیابانی شرهانی به ظرفیت های هنری و تئاتر استان و دهلران اشاره و  اظهار داشت: بهره گیری از این ظرفیت نقش موثر و مفیدی در انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه دارد.
سید محسن موسوی امام جمعه دهلران به نقش تتاتر ملی شرهانی در معرفی حماسه های دفاع مقدس در این سرزمین اشاره و بر ضرورت توجه به یادمان های شهرستان و ایجاد المان های دفاع مقدس در شهرستان تاکید و گفت:توجه به یادمان شهدای شرهانی بصورت ویژه مد نظر باشد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران هم معرفی ظرفیت های دفاع مقدس و سوابق این شهرستان در دفاع مقدس را یک ضرورت برشمرد و اظهار داشت: استفاده از زبان هنر و ظرفیت هنرمندان نقشی برجسته در این خصوص دارد.
لطیف صادقی تئاتر شرهانی را ظرفیتی فرهنگی به همت هنرمندان برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت در این سرزمین دانست و افزود: از هنرمندان شهرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همه هنرمندانی که از سراسر کشور هر ساله و امسال در این جشنواره نقش آفرینی می کنند،  قدردانی می کنیم.
وی خواستار احداث باغ موزه دفاع مقدس در دهلران شد و اضافه کرد: این باغ موزه در جوار گلزار شهدای گمنام ایجاد و آثار دفاع مقدس نیز در آن نگهداری می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد ایلام نیز گفت: هنرمندان در این جشنواره تلاش می کنند شرهانی را با جلوه ای دیگر و در قالب هنر به نسل جوان معرفی کنند.
عمران خودآموز با بیان اینکه ۲ دوره تئاتر شرهانی بصورت منطقه ای و ۲ دوره بصورت ملی سال ۹۸ بدلیل کرونا به تعویق افتاد، افزود: امسال پنجمین دوره آن برگزار و دبیری این جشنواره امسال بدلیل سوابق فرماندار ویژه دهلران در امور فرهنگی به وی واگذار می شود.