آمادگی آستان قدس رضوی برای دایر کردن مرکز خدماتی و رفاهی در مهران/ ۵ هزار هکتار از زمین های منطقه آزاد مهران آماده سند زنی است

به گزارش سایت باور ما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در دیدار دکتر سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با نماینده ولی فقیه در استان ضمن تشکر از همراهی خوب امام جمعه ایلام در امور استان و حضور اهتمام سردار محمد در استان برای شروع فعالیت مناطق آزاد مهران، گفت: منطقه آزاد مهران نقش مهمی در توسعه استان ایفا خواهد کرد.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر منطقه آزاد مهران ۷ هزار هکتار است، اضافه کرد: ۵ هزار هکتار آن آماده سند زنی است.

استاندار ایلام لازمه داشتن مدیرعامل منطقه آزاد مهران را منوط به تشکیل هیات مدیره منطقه آزاد مهران دانست و گفت: در این راستا مصوب شدن اساسنامه در دولت ضرورت دارد و پس از تصویب اساسنامه، هیات مدیره تشکیل و پس از آن مدیرعامل مناطق آزاد مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه با معاون حقوقی رییس جمهور رایزنی های برای تملک مناطق آزاد مهران انجام شده است، اظهار داشت: در این زمینه مقرر شده که صاحبان زمین ها این منطقه می تواند تولید داشته باشند ولی مالکیت آن از آن دولت است.

دکتر بهرام نیا در پایان گفت: آستان قدس رضوی امادگی دارد ۱۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد مرکز خدماتی و رفاهی در مهران هزینه کند که این مهم با جدیت پیگیری می شود.