تلاش می کنیم در آینده نزدیک اساسنامه منطقه آزاد مهران در دولت تصویب شود/منطقه آزاد اروند معین مناطق آزاد مهران خواهد بود/از استاندار ایلام به دلیل پیگیری گسترده و مستمر برای راه اندازی منطقه آزاد مهران تشکر می کنم

به گزارش سایت باور ما به نقل از پایگاه خبری استانداری ایلام؛ دکتر سعید محمد روز شنبه در آیین معارفه منطقه آزاد تجاری – صنعتی مهران در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه ۵.۵ میلیارد یورو از محل تهاتر نقت برای تجهیز زیرساخت های هفت منطقه آزاد که سال گذشته تصویب، ابلاغ و اختصاص یافته است، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد که در آینده نزدیک [ظرف یک ماه آینده] اساسنامه منطقه آزاد مهران در دولت تصویب شود.

وی با عنوان این مطلب که پس از تصویب منطقه آزاد مهران، هیات مدیره معرفی و هیات مدیره نیز مدیرعامل منطقه آزاد مهران را مشخص می کند، اضافه کرد: پس از تدوین طرح جامع که حدود ۶ ماه به طول می انجامد سپس منطقه محصور و زیرساخت ها در این منطقه ایجاد می شود.

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورا مناطق آزاد با بیان اینکه سرمایه گذار در مناطق آزاد باید دارای اهلیت باشند، افزود: رسیدگی به موضوع مالکیت زمین ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: منطقه آزاد اروند معین منطقه آزاد مهران خواهد بود و مشاور هم مشخص گردیده و به وی تاکید شده که برای پیشرفت کار با استانداری ایلام هماهنگی لازم داشته باشد.

دکتر محمد اضافه کرد: تمامی تلاش خود را بکار خواهیم گرفت که مناطق آزاد تجاری – صنتعی از همه مشوق ها و معافیت ها استفاده کنند و در انتخاب سرمایه گذار اهلیت سنجی با عنوان یک موضوع مهم در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: با توجه جمعیت نسبتا کم استان می‌توانیم با استفاده از مناطق آزاد اشتغالزایی قابل توجه داشته باشیم که لازمه آن سرمایه گذاری است که باید به آن بطور ویژه توجه شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با تاکید بر این نکته که سوداگری زمین در مناطق آزاد ممنوع است، گفت: در واگذاری زمین ها باید دقت شود و تمامی زمین طبق قانون با اهلش سپرده شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از استاندار ایلام و دیگر مسئولان استانی برای پیگیری به سرانجام رسیدن منطقه آزاد مهران گفت: امروز و در ابتدای سال ۱۴۰۱ این سفر انجام شد که امیدواریم این سفر منشأ خیر و خدمات فراوانی برای مردمی که جانانه در دروان دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادند، باشد.

وی در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم با خدمت رسانی بی وافقه و گشایش های اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی برای مردم این دیار تلاش کنیم.

در پایان این نشست با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، استاندار ایلام و مجموعه مسئولان استانی نورالدین رحیمی بعنوان مدیر دفتر منطقه آزاد مهران منصوب و معرفی شد.