به صورت تعارفی صحبت کردند یا نوشتن دردی را دوا نخواهد کرد، امروز کرونا ویروس کشور را در هم تنیده است به گونه ای که کادر بهداشتی خسته و امکانات درمانی رو به محدودیت نهاده است۔

بالاخره از شنبه یکم آذر محدودیت و تعطیلی گسترده ای که دولت بالاجبار اما دیرهنگام برای کنترل شیوع کرونا ویروس ملزم به اجرای آن شد، آغاز می شود۔
به صورت تعارفی صحبت کردند یا نوشتن دردی را دوا نخواهد کرد، امروز کرونا ویروس کشور را در هم تنیده است به گونه ای که کادر بهداشتی خسته و امکانات درمانی رو به محدودیت نهاده است۔ اگر چه بسیاری اعتقاد دارند تعطیلی های گسترده بایست خیلی قبل تر از این به اجرا در می آمد اما دلایلی موجب شد به تاخیر افتد و این هر چند خوب نیست اما بد هم نخواهد بود و بهر حال در شیوع گسترده کرونا که می رود از کنترل خارج شود بی تاثیر نخواهد بود۔ اما بیمیِ که وجود دارد این است در بسیاری از شهرهاییِ که وضعیتیِ نارنجیِ متمایل به قرمزیِ دارد اصناف تعطیل نخواهد شد و دو سوم کارمندان به محل کار می رود و تاکسی ها فعالیت خواهند داشت۔ وقتی اصناف فعال باشد و کارمندان به ادارات مراجعه کنند و تاکسی ها به جا به جایی مردم بپردازند پس چه کسانی قرار است در خانه بماند و بدون تعارف این تعطیلی گسترده یا محدودیت شدید نیست همانگونه که در بالا اشاره شد این تعطیلی اگر بد نباشد خوب هم نخواهد بود باید تدبیری سخت تر اندیشید تا بشود از سرعت مافوق صوت کرونا جلوگیری کرد۔
رسانه همانگونه که به مردم برای رعایت پروتکل ها توصیه می کند به دولتمردان برای اندیشیدن تدابیر هشدار می دهد۔
ما ماسک می زنیم و پروتکل های بهداشتی را به صورت ویژه رعایت می کنیم۔