بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات بیش از گذشته با مردم همراهی کنند/ مدیران بانک‌ها با تشریح موقعیت استان، مافوق خود را در اعطای تسهیلات به مردم مجاب و همراه کنند/از ۱۲۵ شرکت غیر بومی ۵۰ شرکت در استان افتتاح حساب داشته‌ است/برخی از بانک‌های خصوصی در استان نسبت به وظایفی که دارند کوتاهی می‌کنند

به گزارش سایت باور ما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام؛ دکتر حسن بهرام‌نیا در چهارمین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خواستار کمک و همراهی بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات و اخذ تضامین بیش از گذشته با مردم شد و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات مردم را تامین ضامن برای دریافت وام اعلام کرد و گفت: نیاز است بانک‌ها در این زمینه سختگیری نداشته باشند و با ضمانت زنجیره‌ای روستاییان و عشایر موافقت کنند.

وی ادامه داد: لازم است مسائل و مشکلات مردم در حوزه بانکی در فضایی دوستانه و با همراهی و همدلی بانک‌ها رفع شود.

استاندار ایلام در خصوص پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به محرومانی که به بانک‌ها معرفی می‌شوند، گفت: به کم‌کاری و کوتاهی بانک‌های استان، رسیدگی می‌شود و گزارشات لازم به مرکز اعلام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ممکن است مدیران بانک‌ها در مرکز با پرداخت تسهیلات در استان‌ها موافق نباشند، اما مدیران بانک های استان در راستای رفع مشکلات مردم باید با تشریح موقعیت استان و رایزنی‌ لازم، آنها را مجاب به همراهی کنند.

دکتر بهرام نیا ضمن انتقاد از عملکرد برخی از بانک های خصوصی در استان، گفت: بانک‌های خصوصی در استان نسبت به وظایفی که دارند کوتاهی می‌کنند که باید از این پس با عمل به مسئولیت‌های خود، پای کار بیایند.

وی با عنوان این مطلب که ۱۲۵ شرکت غیر بومی با ۲۶۳ قرارداد کاری در حوزه نفت و انرژی استان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: اگر حساب‌ مالی این پیمانکاران در استان متمرکز شود تحول خوبی در حوزه اعتبارات استان ایجاد خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان در ادامه گفت: در هفته‌های گذشته حدود ۵۰ شرکت در استان افتتاح حساب داشته‌اند اما برای گشایش حساب سایر شرکت‌ها، نیاز است که بانک‌های استان با جدیت بیشتری پیگیر این موضوع باشند.

وی افزود: با توجه به برخورداری این شرکت‌ها از ظرفیت‌های استان، می‌طلبد که بخشی از سود اقتصادی این شرکت‌ها در حوزه‌ مسئولیت‌های اجتماعی، افتتاح حساب در بانک‌های استان و… به این دیار برگردد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش، خواستار تسهیل در پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری شد و تصریح کرد: بانک‌ها تضامین لازم را دریافت و از سختگیری در این زمینه پرهیز کنند.

نماینده عالی دولت در استان با عنوان این مطلب که یکی از دستورالعمل های مهم در کشور مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری هم هست موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت کشور است، اظهار داشت: برای دستیابی به این مهم باید از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم و یکی از این پتانسیل‌ها، موضوع تسهیلات فرزند‌آوری است.

دکتر بهرام نیا در پایان با اشاره به اینکه پرداخت به موقع وام ازدواج به متقاضیان باید در دستور کار بانک‌های استان باشد، اضافه کرد: در دو ماه ابتدایی سال جاری ۳ هزار و هشتصد ۷۸ نفر برای وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱ هزار و ۷۱۷ نفر تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشده اند که انتظار داریم بخش قابل توجهی از این افراد تا زمان جلسه‌ی آینده تسهیلات خود را دریافت کنند.