جاده هایِ دهلران نه از اعتبارِ اربعین سهمیِ دارند نه از فروش نفت! سهمِ ما کجا است؟ صرفِ عمران و آبادانیِ کدام استان و شهرستان می شود!؟ محور دهلران _ اندیمشک، جادهِ ارتباطیِ جنوب به غربِ کشور همان جاده ایِ است که زمانِ طاغوت احداث شد و دولتمردان هر از گاهیِ که عشقشان می گیرد و دلشان به حالِ این مردم می سوزد دستیِ به آسفالت آن می کشند!

جاده هایِ دهلران نه از اعتبارِ اربعین سهمیِ دارند نه از فروش نفت!
سهمِ ما کجا است؟
صرفِ عمران و آبادانیِ کدام استان و شهرستان می شود!؟
محور دهلران _ اندیمشک، جادهِ ارتباطیِ جنوب به غربِ کشور همان جاده ایِ است که زمانِ طاغوت احداث شد و دولتمردان هر از گاهیِ که عشقشان می گیرد و دلشان به حالِ این مردم می سوزد دستیِ به آسفالت آن می کشند!
نه خبری از اتوبان هست نه از بزرگراه! فقط وعده امسال و سال آینده را به خُورد این مردم می دهند و این شده کهِ این مردم همیشه حرفشان این است که سال به سال این چن سال امسال پارسال پیارسال هر سال میگیم دریغ از پارسال!
اینجا شهرستان دهلران است، روزانه ۱۸۰ هزار بشکه نفت در آن استخراج می شود، که پول آن صرف عمران و آبادانیِ تبریز، اصفهان، مشهد، شیراز، کرمانشاه و تهران می شود و دریغ از ریالیِ اعتبار از آن برای پروژه های عمرانی شهرستان!
اینجا شهرستان دهلران است، مردم روزانه شاهد تردد ده ها تریلیِ بار از اقصی نقاط ایران به سوی عراق که از جاده های آن گذر می کنند اما سهمِ این شهر و این مردم از اعتبار اربعین یک هزارم بودجه ای نیست که صرفِ جاده کوهستانی و صعب العبور ترشابه می شود!
این مردم لایق مرگ اند، چون مردگان سَر بر خاک نهاده اند۔ اما زنده اند، ولی چون مردگان، نه زبان دارند که در دهان بچرخانند نه دهانی که آن را باز و بسته کنند۔ اگر غیر این بود امروز نماینده، استاندار و فرماندار بعد از تصادفِ سه خودرو که امروز صبح اتفاق افتاد بیانیه می دادند و از مردم بخاطر تعلل ها در عملیاتیِ کردن چهار خطه ای که قرار بود تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسد، عذرخواهی می کردند۔ اما چه کنیم که نه جان آدمیان مهم است نه صدای ما!
امروز روزِ عزایِ آن پدر و مادریِ که در عزایِ فرزندنشان به سوگ نشسته اند، نیست۔ بلکه روز عزایِ مسئولانیِ است که زبان به کام کشیدن و خوش باورانه شاهدِ عزایِ این مردمانند!