تمامی پیمانکاران حوزه نفت و گاز باید در ایلام افتتاح حساب کنند‌/ ۲۶۰ پیمانکار در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان فعال هستند

به گزارش سایت باور ما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در بازدید از پتروشیمی دهلران که با حضور علیزاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، خواستار افتتاح حساب تمامی پیمانکاران حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در استان شد و گفت: در صورت عدم گشایش حساب بانکی توسط پیمانکاران حوزه نفت و گاز در این استان، فرمانداران حق هیچگونه خدماتی به آنان نخواهند داد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۲۶۰ پیمانکار در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان فعال هستند که از این تعداد ۱۲۳ نفر غیر بومی هستند.

استاندار ایلام در ادامه خواستار بکارگیری نیروهای بومی در کارخانجات و صنایع مهم استان شد و گفت: تمامی نیروهای غیر از نیروهای کاملا تخصصی (آن هم در صورت کمبود این نیروها در استان) در شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی این استان باید بومی باشند.

وی تاکید کرد: ظرف ۱۵ روز آینده وضعیت پرداخت مالیات، اقدامات محیط زیست محیطی، میزان آلایندگی، تعداد نیروهای بومی و وضعیت گشایش های حساب های بانکی پیمانکاران حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان رصد و بررسی می شود.

دکتر بهرام نیا در ادامه با انتقاد مجدد از عملکرد مدیریتی پتروشیمی ایلام گفت: در جلسه که اخیر با مدیران حوزه نفت و گاز برگزار شد از عملکرد این مجموعه به دلیل خام فروشی انتقاد کردیم.

وی در ادامه گفت: نه تنها بایست از خام فروشی جلوگیری کرد بلکه بایست محصولات متعددی در این مجموعه تولید شود.

وی افزود: تم محصولی کافی نیست چرا که صنعت پتروشیمی ۹۰ فرآورده دارد که صنعت پتروشیمی ایلام باید حداقل ۱۰ فراورده را تولید کند.

استاندار ایلام با قدردانی از زحمات کارکنان پتروشیمی دهلران گفت: برای این پروژه ۲.۶ میلیارد یورو که یک میلیارد آن از صندوق توسعه ملی است تامین شده که رقم کلانی برای این پروژه است.

وی ادامه داد: دو موضوع مهم صنعت پتروشیمی خوراک و آب بعنوان پایه است که آب آن از سد دویرج تامین می شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به بازدید های انجام شده از شهرستان های استان گفت: درجای جای استان ایلام و شهرستان دهلران امید آفرینی موج می زند که این مهم گویای خدمات نظام و تلاش دولت کار و کرامت است.