آینده درخشان کشور در سایه تعلیم و تربیت درست دانش آموزان مصداق می یابد.

به گزارش سایت خبری باور ما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام؛ صبح امروز شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ زنگ آغاز بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی همزمان در شهر ایلام و مدارس سراسر استان توسط دکتر بهرام نیا استاندار ایلام نواخته شد.

این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام و جمعی از مسوولان استانی و تعداد از دانش آموزان  در مدرسه دهخدا شهر ایلام برگزار شد.

استاندار ایلام در این آیین با اشاره به تعبیر زیبای امام راحل ( ره ) در باره دانش آموزان که آنها آینده سازان این مملکت هستند، اظهار داشت: واضح است که آینده درخشان کشور در سایه تعلیم و تربیت درست دانش آموزان مصداق می یابد.

وی ادامه داد: آنچه که امروز در استان مورد تاکید است بحث تعلیم و تربیت درست دانش آموزان است چراکه این دو موجب بالندگی کشور و جامعه می شود.

وی افزود: از مصادیق  توجه ویژه به علم و تهذیب اخلاق شهید فهمیده بود، جوانی که در آن  سالها باید به تحصیل می پرداخت اما برای آرامش و امنیت به جبهه ها شتافت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: شهید چمران مصداق دیگر علم و اخلاق بود،  ایشان در مدرسه دارالنفون بعنوان شاگرد ممتاز برای تحصیل به دانشگاه کالیفرنیا رفت.

وی با اشاره به شخصیت شهید چمران گفت: ایشان در اوج علم و بالندگی وقت درک کرد که نیاز است به مردم لبنان کمک شود و رفت و ساماندهی و سازمان مقاومت را در آنجا تشکیل داد.

استاندار ایلام ادامه داد: نتیجه و خروجی علم با تهذیب و اخلاق  افرادی نظیر شهید چمران می شود که وجود این چنین شخصیت های بزرگی مایه مباهات کشور است.

وی در ادامه گفت: به فرموده حضرت امام رضا علیه السلام، اگر کسی ندای مظلومی را بشنود و به کمک او نشتابد او مسلمان نیست.

وی افزود: در کشور ما علم همراه با تهذیب نفس و اخلاق مد نظر است اما در کشورهای غربی منافع شخصی و  فردی مد نظر است و برای رسیدن به اوج ثروت از هر کسی بعنوان پلکان استفاده می شود.

دکتر بهرام نیا در بخش دوم سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ اربعین گفت: تلاش کردیم زمان ماندگاری زوار در برگشت برای سوار شدن به اتوبوس حداقل ۲۰ دقیقه‌ و حداکثر یک ساعت باشد که این مهم محقق شد در حالی در گذشته این زمان ماندگاری به ۳۶ ساعت می‌رسید.

وی همچنین با اشاره به کاهش میزان تصادفات جاده در اربعین امسال در مقایسه با اربعین سال ۹۸، گفت: با تلاش همه دستگاه های انتظامی، راهور و همه مردم میزان تصادفات  ۵۰ درصد کاهش یافت.