برنامه های ما در سفرهای شهرستانی این است که ابتدا از پروژه های نیمه کاره و یا در حال اتمام بازدید کنیم

‌‌به گزارش سایت باور ما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا در ادامه سفرهای شهرستانی روز پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۹۱ به مهران سفر کرد و پس از حضور در برنامه های مختلف چون بازدید از زیرساخت های بازارچه چنگوله، زیرساخت های پایانه مرزی مهران، پارکینگ برکت، استادیوم ورزشی مهران، سامانه گرمسیری و … در نشست شورای اداری شهرستان حضور یافت.

استاندار ایلام در آغاز این نشست ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس از آحاد مختلف مردم استان برای حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی علیه رژیم غاصب صهیونیستی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین دعوت کرد و گفت: روز قدس روز اتحاد و همبستگی همه ی آحاد جهان است و این روز صرفا مربوط به مسلمانان نیست بلکه مربوط به همه‌ی آزادی خواهان جهان است تا همه با هم تنفر و انزجار خود را از رژیم کودک کش اسرائیل در روز جمعه به منصه ظهور گذارند.

وی در ادامه با اشاره به سفر های شهرستانی گفت: برنامه های ما در سفرهای شهرستانی این است که ابتدا از پروژه های نیمه کاره و یا در حال اتمام بازدید کنیم و پس از بازدید از زیرساخت ها و مشکلات احصا شده، در نهایت در جلسه شورای اداری مدیران مرتبط در ارتباط با پروژه ها گزارش می دهند و در نهایت مصوباتی را در این جلسه به عنوان مصوبات سفر رقم خواهد خورد و پیگیر خواهیم بود که این مصوبات عملیاتی شوند.

دکتر بهرام نیا با اشاره به بازدید از طرح سامانه گرمسیری و سد کنجانچم مهران گفت: این طرح پیشرفت خوبی دارد و برای اتمام آن ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با اشاره به بازدید از بازارچه مرزی چنگوله گفت: بیش از ۹۰ درصد زیرساخت های این بازارچه آماده شده است که از همه افرادی که تلاش کردند که این زیرساخت ها ایجاد شود تشکر می کنم.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر تجهیز زیرساخت های اربعین گفت: ما پیش بینی می کنیم بیش از ۴ میلیون زائر از مرز مهران تردد کنند و تلاش خواهیم کرد که این تعداد با کمترین مشکل از مرز مهران عبور کنند.

وی ادامه داد: اربعین امسال در فصل گرما است و بنابراین، آب سردکن، سایه بان و … از مسائل و مشکلات خواهد بود و ما پیگیری های بسیاری ازجمله از طریق بانک های ملت و آینده و وزارت نفت و استان های معین انجام داده و قول های مساعد گرفته ایم تا بخشی از کمبودها و زیرساخت ها را تکمیل کنیم.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به ظرفیت های مهران گفت: شهرستان مهران و استان ایلام قلب تپنده دوران دفاع مقدس است و در مقام مقایسه با جایگاهی که باید داشته باشد کمترین توسعه را داشته است و نیاز به توجه همه مسئولین در سطح استانی و ملی دارد.

وی در ادامه گفت: ارتقاء فرمانداری مهران بعنوان فرمانداری ویژه که یکی از مطالبات مردم منطقه است از طریق معاونت سیاسی بصورت جدی پیگیری می شود.

وی افزود: در بحث دستگاه ایکس ری هم برای تأمین آن و مکان برای استقرار آن اقدامات لازم اتخاذ می شود.

دکتر بهرام نیا اضافه کرد: ۱۰ طرح و پروژه با اعتبار یک هزار ۶۳۱ میلیارد ریال در سفری رییس جمهوری به استان مربوط به مهران است که ما ۹ پروژه به آنها اضافه می کنیم که ۶ طرح جدید و ۳ طرح نیز بحث افزایش اعتبارات برای آن در نظر گرفته می شود.

وی اضافه کرد: تکمیل روگذر ورودی مهران، کمک به بهسازی محور صالح آباد به مهران، تکمیل زیرساخت بازارچه مرزی چنگوله، تکمیل ساختمان مرکز فرماندهی و مانیتورینگ اربعین، ۴ خطه کردن محور مهران به دهلران، تکمیل یادمان دفاع مقدس شهر مهران، تأمین آب شرب و سیستم فاضلاب پایانه مرزی مهران و خنگ سازی، احداث سایه بان در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران، طرح تکمیل جاده ی مرزی مهران از جمله این طرح هاست.

استاندار ایلام در بخش دوم صحبت‌های خود با اشاره به طرح های مصوب شده در نشست شورای اداری شهرستان مهران گفت: کاشت نهال در پارکینگ اربعین و جاده منتهی به پایانه سردار سلیمانی و پایانه برکت به همت منابع طبیعی استان و شهرداری مهران، کمک به تکمیل معابر روستایی بان رحمان، کمک به تکمیل زمین چمن مصنوعی در روستای بان رحمان، کمک به تکمیل معابر شهرک اسلامیه مهران، تکمیل زمین چمن شهر مهران، توسعه و تکمیل زیرساخت گردشگری قنات طبیعی امیر آباد مهران، تکمیل زیرساخت گردشگری یادمان های دفاع مقدس شهر مهران و … جزو مصوبات این سفر است و به سرعت مدیران مربوطه باید نسبت به تعهداتی که برای آنها ایجاد شده است اقدام کنند.

وی در بحث اقدام ملی مسکن با عنوان این مطلب که مهران از نظر پیشرفت نهضت ملی مسکن بسیار عقب است، تاکید کرد: تولید مسکن در کشور به میزان ۴ میلیون بوده که برش استانی و شهرستانی آن مشخص است که برش شهرستانی مهران ۶۰۷ واحد است و فرماندار باید از بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی مطالبه گری داشته باشد.

دکتر بهرام نیا با اشاره وضعیت راههای استان گفت: در بحث راهها فعالیت های خوبی در استان در حال انجام است و ما معدل این حوزه رضایت بخش است اما انتظار می‌رود تونل های مسیر اربعین تا قبل از کنگره اربعین تکمیل شوند.

وی در ادامه بر ضرورت استفاده از فرزندان شهدا و ایثارگران تاکید کرد و گفت: مدیران وظیفه دارند در خصوص خانواده های شهدا و ایثارگران ، فرزندان شهدا، خانواده های شهدا و ایثارگران نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: مدیران به عنوان یک وظیفه باید نسبت به ارتقاء این عزیزان اقدام کنند و همچنین در بحث اشتغال فرزندان این عزیزان نیز باید پیگیری های لازم انجام شود.

استاندار ایلام در پایان از مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام خواست در بحث محرومیت زدایی و خصوصا آب رسانی به روستاهای استان اعتبارات را تا تیرماه جذب کند و در این خصوص به سرعت اقدام شود.

وی تصریح کرد: بحث تصفیه خانه و ده کیلومتر خط انتقال باید عملیات اجرایی آن تا اربعین آغاز شود.

دکتر بهرام نیا با اشاره به موضوع خشکسالی گفت: در بحث سیل و خشکسالی بخشی از کشاورزان ماحصل یک سال زحماتشان از دست رفته که در قالب یک تیم میزان خسارت برآورد شود و حداکثر یک هفته وقت داریم که این خسارات به مرکز ارسال شود‌.