تعميرات اساسي امسال، سه بستر نمزداي گاز و دو بستر كاتاليستي بازيافت گوگرد به صورت كامل و لايه بالايي يك بستر كاتاليستي ديگر به ميزان مجموع ۲۲۰ تن تخليه و شارژ شدند.

به گزارش سایت باور ما به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام؛ نوریان مدیر عامل شرکت پالايش گاز ايلام گفت: در تعميرات اساسي امسال عمليات تخليه و شارژ مجدد كاتاليست راكتورهاي واحد بازيافت گوگرد و ماده جاذب بسترهاي نمزدایی واحد بازيابي اتان برای اولین بار بصورت مكانيزه انجام شده است.
روح اله نوریان افزود: در دوره‌هاي قبلي، بسترها به روش سنتي تخليه و شارژمي شدند كه با برنامه ريزي هاي صورت گرفته و مذاكره با شركت هاي دانش بنيان، در اين دوره تصميم به استفاده ازروش تخليه و شارژ بصورت مكانيزه گرديد.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای این موضوع از خدمات تخصصي يكي از شركت‌هاي دانش‌بنيان بومي استفاده شده است، اظهارداشت: استفاده از اين روش علاوه بر بهبود شرايط زيست محيطي به جهت جلوگيري از پراكندگي گرد و غبار مواد شيميايي در فضاي آزاد در حين تخليه مكانيزه،عدم نياز به حضور نفرات در فضاي بسته در حين عمليات شارژ بستر و تاثير مستقيم بر كاهش زمان تعميرات اساسي در مقايسه با دوره‌هاي پيشين را در پي دارد.
نوریان به سایر مزایای مکانیزه شدن این موضوع اشاره و تصریح کرد: توزيع يكنواخت مديا در لايه‌هاي مختلف بسترها به دليل استفاده ازروش مكانيزه و سرعت مناسب و بدون وقفه به جهت عدم نياز به تعويض نفر داخل بستر و با سرعت بارگيري ۸ تن در ساعت در زمان شارژ، جلوگيري از تعطيلي ديگر جبهه‌هاي كاري به دليل كاهش قابل ملاحظه توليد گرد و غبار در حين عمليات تخليه و شارژ بسترها و كاهش زمان تميزكاري و آماده شدن آنها جهت آغاز عمليات بارگيري و غیره می باشد.
مدیر عامل شرکت پالايش گازايلام خاطرنشان کرد: در تعميرات اساسي امسال، سه بستر نمزداي گاز و دو بستر كاتاليستي بازيافت گوگرد به صورت كامل و لايه بالايي يك بستر كاتاليستي ديگر به ميزان مجموع ۲۲۰ تن تخليه و شارژ شدند.
وي در پايان از همكاري واحدهاي مهندسي، حمل و نقل، بازرسي‌فني، انبار، ايمني، بهره‌برداري و ساير واحدها براي انجام موفقيت‌آميز اين عمليات قدرداني كرد.