بزرگان و ریش سفیدان همواره در جامعه مورد احترام و اعتماد هستند و حرف آنها در بین اقوام و طوایف و عشیره ها در نهی آنها از سنت های ناروا شنیده می شود و بدان عمل می شود.

به گزارش سایت باور ما به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه دهلران؛ بزرگان و معتمدان شهرستان دهلران با اتحاد و وحدت ودست در دست هم عهد بستند که در مراسمات عزا و عروسی تیراندازی را کنار بگذارند.

دکتر صادقی در این نشست گفت: بزرگان و ریش سفیدان همواره در جامعه مورد احترام و اعتماد هستند و حرف آنها در بین اقوام و طوایف و عشیره ها در نهی آنها از سنت های ناروا شنیده می شود و بدان عمل می شود.
وی ضمن تاکید بر کار فرهنگی در این زمینه اظهار کرد: بزرگان  و معتمدان با پرهیز از سنت های ناروا  الگوی جوانان در این موضوع باشند و با عمل خود جوانان را تشویق کنند که از تیراندازی در مجالس عزا و عروسی پرهیز کنند.
فرماندار ویژه دهلران نقش موثر و تاثیر گذار رسانه ها و فضای مجازی در این مهم متذکر شد و افزود: عزم و اراده بزرگان و جوانان و رسانه ها باید تحقق بخش کنار گذاشتن تیراندازی در مراسمات باشد تا از تبعات این سنت ناروا همه در امان باشند.
دکتر صادقی از اهمیت بزرگان به این جلسه قدردانی و گفت: بیش از ۲۰ پیشنهاد موثر و عملیاتی در این نشست مطرح شد که نقش موثری در کنار گذاشتن تیراندازی در مراسمات دارند.
وی با اشاره به اینکه خیلی از شاخص های توسعه در شهرستان محقق شده گذری به سرمایه گذاری های دولت در شهرستان زد و تاکید کرد: باید در جهاد تبیین همه نقش آفرینی کنیم و این روحیه امیدو نشاط در جامعه با بیان عملکردهای نظام بیش از پیش تقویت کنیم.
وی به خدمات نظام در عرصه های مختلف اشاره و افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه ها و نفت و گاز و کشاورزی و انرژی و علمی و فن اوری ها و نانو و انرژی صلح امیز هسته ای و دستاوردهای نظامی در دنیا جز برترین ها هستیم.
وی به مرز چیلات وزیرساخت های آن هم اشاره و افزود: چیلات یک ظرفیت است برای شهرستان که با گشایش آن و رایزنی هایی که در حال انجام است موجب تحولات شگرفی برای شهرستان می شود.
حاتمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه دهلران هم گفت: ناهنجاری های فرهنگی ضربات جبران ناپذیری دارد و یکی از آنها تیراندازی در مجالس عزا و عروسی است که تبعات زیادی دارد که چرایی و چگونگی موضوع و تبعات آن باید مورد بررسی قرار گیرد و بزرگان و معتمدان باید با نفوذ کلام و عمل در این مهم ورود کنند.
در این نشست روحانیت و بزرگان و معتمدان شهرستان نیز نظرات و پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه کردند.
این برنامه ها به همت معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام و فرمانداری ویژه دهلران و از طریق سازمان های مردم نهاد در شهرستان در حال اجرا هستند.