طرحِ توجیهیِ تبدیل شهرستان دهلران به فرمانداری ویژه در دورهِ فرمانداریِ بهزاد علیزاده نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۲ تدوین و به استانداری ایلام و وزارت کشور ارسال شد

طرحِ توجیهیِ تبدیل شهرستان دهلران به فرمانداری ویژه در دورهِ فرمانداریِ بهزاد علیزاده نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۲ تدوین و به استانداری ایلام و وزارت کشور ارسال شد۔
علی‌محمد احمدی؛ نمایندهِ مردم در نهمین دورهِ مجلس شورای اسلامی پیگیر آن شد و نامهِ نگاری هایی با وزارت کشور داشت و تا پایان دوره نمایندگی پرونده در وزارت کشور مفتوح و در نوبت بررسی بود۔
محمدرضا مروارید؛ استاندار پیشین ایلام، هر چه در اینترنت سرچ کردیم ایشان سخنی که دال بر فرمانداری ویژه دهلران گفته باشد، ندیدیم۔
شادمهر کاظم‌ زاده؛ نماینده مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، سرچ های ما در اینترنت بی فایده بود و سخنی از ایشان که ناظر بر تلاش ایشان برای تبدیل فرمانداری دهلران به ویژه باشد، مشاهده نشد!
قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار فعلی ایلام؛ کمتر از سه سال پیش در جمع مردم در مسجد جامع گفت، با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت ها، دهلران شرایط ارتقاء به فرمانداری ویژه دارد و در دیدار ماه گذشته با وزیر کشور و معاونت سیاسی آن وزارتخانه، دیگر بار با تاکید بر شاخص ها، دهلران را شایسته فرمانداری ویژه دانست۔
بهزاد علیزاده، نماینده کنونی مردم در مجلس شورای اسلامی؛ در دوره تبلیغات انتخاباتی در برخی محافل خصوصی گفته بود در همان ماه های اول نمایندگی، فرمانداری دهلران ویژه خواهد شد
۱۷ آذر، همراهِ سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در دیدار با وزیر کشور و معاونت سیاسی آن وزارتخانه، تاکید بر این مطالبهِ مردم داشت و در سخنانی که بر گرفته از نیات درونی او است تلاش برای تحقق آن مطالبه خواهد کرد۔
شهرستان ویژه دهلران به لحاظ وسعت در استان ایلام اول است۔
شهرستان ویژه دهلران به لحاظ جمعیت در استان ایلام دوم است۔
شهرستان ویژه دهلران به لحاظ تولید بسیاری از محصولات زراعی نه تنها در استان ایلام بلکه در غرب کشور اول است۔
شهرستان ویژه دهلران به لحاظ تولید نفت و گاز در غرب کشور اول است۔
شهرستان ویژه دهلران با ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق یکی از طولانی ترین مرزهای مشترک ایران با کشوری دیگر را دارا است۔
شهرستان ویژه دهلران دو سد مهم دویرج و میمه( در حال ساخت ) را دارد۔
شهرستان ویژه دهلران در استان ایلام تنها شهرستانی است که از پنج بخش تشکیل شده است۔
شهرستان ویژه دهلران، پتروشیمی آن در حال ساخت است۔
شهرستان ویژه دهلران، کارخانه سیمان آن پیشرفت ۸۵ درصدی دارد۔
شهرستان ویژه دهلران، کلنگ پالایشگاه ۹۰ هزار آن ساخت ۱۳۷۴ به زمین زده شد۔
شهرستان ویژه دهلران، گذرگاه مرزی چیلات آن به تصویب دولت ایران رسیده است۔
شهرستان ویژه دهلران حلقه ارتباطی جنوب و غرب کشور محسوب می گردد۔
به غیر از این مزیت ها، ده ها مزیت دیگر در شهرستان ویژه دهلران وجود دارد که ضرورتی برای بر شمردن آنها دیده نمی شود۔
با تمام این ظرفیت ها و پتانسیل ها و پیگیری ها باید این مطالبه مردم را به حق دانست و پذیرفت، شهرستان ویژه دهلران، شهرستانیِ استثنایی است که ویژهِ شدن حق آن است۔ به این علت عنوان این یادداشت، پیگیری ها برای فرمانداری ویژه دهلران به کجا رسید، انتخاب شد۔
امید داریم در آینده نزدیک و قبل از پایان دولت تدبیر و امید، استاندار و نماینده مردم خبرهای نوید بخشیِ در آن مورد برای مردم دهلران داشته باشند۔