رها کردن دام هایشان موجبات زیان و خسارت عمده ای به اقشار کشاورز دهلران شده اند که میزان خسارت به حدی است که قابل جبران نیست و بیم آن می رود موجب درگیری بین کشاورزان با دامداران کوچرو شود

پایگاه خبری باور ما؛ کشاورزان دهلران علیرغم وجود ده ها مشکل در زمان های کاشت، داشت و برداشت  امسال زمین های زراعی خود را به زیر کشت برده اند. اکثر قریب به اتفاق قشر کشاورزِ دهلران جوانانی هستند که با وام و قرض، کشاورزی می کنند و امید وارند در زمان برداشت بتوانند وام و قرض ها را پرداخت و هم چنین با مبلغ ناچیزی که می ماند امرار معاش نمایند. البته این در صورتی‌ست که سالِ پر بارشی داشته باشیم و خشکسالی نباشد. متاسفانه قبل از بارش اخیر با توجه به پیش بینی هایِ هوا شناسی آن چه انتظار می رفت هنوز محقق نشده و مزارعِ رشد لازم را نداشته است اما با تمام این اوصاف متاسفانه با سهل انگاری اداره امور عشایر دهلران دامداران کرمانشاهی که در این ایامِ سال در اطراف دهلران سکنی می گزینند ظاهرا آن اداره کمترین نظارت بر مکان استقرار آنها دارد و آنها هم از این عدم نظارت سواستفاده کرده و در کنار زمین های کشاورزی ساکن شده اند! و اکنون آن عشایر که در اطراف جاده کمربندی، تپه قلا، بعد از سه راهی فرخ آباد به طرف اندیمشک و جنب جاده شوراب و ایستگاه صدا و سیما ساکن شده اند با رها کردن دام هایشان موجبات زیان و خسارت عمده ای به اقشار کشاورز دهلران شده اند که میزان خسارت به حدی است که قابل جبران نیست و بیم آن می رود موجب درگیری بین کشاورزان با دامداران کوچرو شود.

پرسش این است؛ وظیفه اداره امور عشایر دهلران چیست؟ چرا در رابطه با اسکان عشایر کوچرو قبل از ورود به دهلران تدابیری نمی اندیشد که این گونه موجب خسارت به کشاورزان را به وجود نیاورد!؟ حال از دادستان محترم دهلران به عنوان مدعی العموم انتظار می رود رییس آن اداره را احضار و در این رابطه از ایشان بخواهند در اسرع وقت اقدام نمایند تا بیش از این حاصل دست رنج آن اقشارِ آسیب پذیر خسارت ندیده است.

  • نویسنده : حسن جاوید