رسالت اصحاب رسانه و قلم رسالت انبیا الهی است و سلاح رسانه ها همان جهاد تبیین و قلم است.

به گزارش سایت باور ما به نقل از پایگاه خبری استانداری ایلام؛ دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن شهید رجایی استانداری ایلام گفت: سالروز میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین(ع) را به همه پدران به خصوص پدران شهدا تبریک عرض می‌کنم، سعادتی حاصل شد تا در این روز فرخنده پذیرا و مدعو عزیزانی از جمع فرهیخته و اصحاب قلم و رسانه باشیم که توسعه استان بخشی در سایه قلم و تفکر و بیان و قدم این عزیزان مصداق پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: امید است این فضای عطرآگین در سراسر خانواده ها که امروز به واسطه میلاد امیرالمومنین(ع) جامعه ایرانی سایه افکنده است، این حس خوب مهر و همدلی و از خودگذشتگی همیشه در سرزمین ایران اسلامی جاودانه باشد.
دکتر بهرام‌نیا با اشاره به اینکه در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار کرد: با همدلی و همکاری و معاضدت همه دستگاه های اجرایی استان بسیاری از طرح های مهم تأثیرگذار در سفره مردم و اقتصاد استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برای اینکه ناامیدی را در جامعه تزریق کنند از هیچ مضایقه ای دریغ نکرده‌اند، افزود: ملت ایران اسلامی با استقامت و صبر در برابر همه تهدیدات از جمله جنگ سخت، جنگ فرهنگی و اقتصادی ایستادند و این مقاومت و ایستادگی ادامه دارد.
بهرام نیا با بیان اینکه جنگ ادراکی و شناختی آخرین حربه دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی و ملت ایران بوده است، ابراز کرد: جنگ‌ شناختی یک جنگ بسیار پیچیده بوده که از آن به عنوان موریانه ای که از درون در داخل یک درخت نفوذ می کند یاد می شود و یکی از پیچیده ترین جنگ های نظام سلطه بر علیه ملت های دیگر است.
وی با اشاره به اینکه امروز با یک چنین جنگی مواجه هستیم و رسانه ها و اصحاب قلم و رسانه رسالت بزرگ و سنگینی برای مقابله با آن بر عهده دارند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که جهاد تبیین برای مقابله با جنگ نرم، شناختی و ادراکی دشمنان بر همه لازم است.
استاندار ایلام با تاکید بر اینکه جهاد تبیین به فرموده مقام معظم رهبری جهادی برگرفته از سیره ائمه اطهار(ع)است، یادآور شد: رسالت اصحاب رسانه و قلم رسالت انبیا الهی است و سلاح رسانه ها همان جهاد تبیین و قلم است.
بهرام نیا تصریح کرد: ما برای مبارزه با جنگ ادراکی و شناختی باید با اطلاعات دقیق و با تحلیل وارد میدان کارزار شویم چرا که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با شیوه های مختلف درصدد است که ناامیدی را به جامعه تزریق کند.
وی گفت: ۳۲۶ طرح با اعتباری بیش از ۳۷ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال در ایلام افتتاح و کلنگ زنی می شود
استاندار ایلام ابراز کرد: با همدلی و همکاری و معاضدت همه دستگاه های اجرایی استان بسیاری از طرح های مهم تأثیرگذار در سفره مردم و اقتصاد استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.
وی به افتتاح ۲۳۹ طرح و پروژه در استان همزمان با ایام الله دهه فجر اشاره کرد و افزود: این میزان طرح با اعتبار ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
استاندار ایلام یادآور شد: همچنین در این ایام ۵۲ طرح با اعتبار ۱۴ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ناپایدار ۲۴۸۹ نفر کلنگ زنی می شود.
دکتر بهرام‌نیا بیان کرد: ۳۵ پروژه و طرح اقتصادی در استان با اعتبار چهار و هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با اشتغال پایدار ۳۶۸ نفر نیز فعال و به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: در مجموع در ایام الله دهه مبارک فجر ۳۲۶ پروژه با اعتباری بیش از ۳۷ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال با اشتغال غیر پایدار ۲۴۸۹ نفر و ۳۶۸ اشتغال پایدار افتتاح،کلنگ زنی و فعال خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به برگزاری پدیده انتخابات در یازدهم اسفندماه سال جاری، افزود: دشمن از همه سازو کارهای برای اینکه مشارکت مردم را در انتخابات تحت تاثیر قرار دهد استفاده می کند و مشارکت و حضور حداکثری مردم در پاین صندوق های رای قدرت نرم کشور و نظام اسلامی را به نمایش خواهد گذاشت.
وی عنوان کرد: مولفه اصلی قدرت نرم که مردم هستند و مردم ایران اسلامی در یازدهم اسفندماه بهتر از سنوات گذشته با کمک اصحاب رسانه به پای صندوق های رای خواهند آمد و بلوغ سیاسی خود را منصه ظهور خواهد رساند.
استاندار ایلام اضافه کرد: اصحاب رسانه با استفاده از قلم نسبت به تبیین انتخاب اصلح برای تشکیل یک مجلس قانونگذار، قوی، متقن و فنی اقدام کنند که یک مجلس قوی نقش مهمی در راستایپ ریل گذاری قوانین کشور دارند.
وی با بیان اینکه ما نمی‌گوییم که همه چیز گل و بلبل است، قطعا مشکلات و نارسایی ها وجود دارد و تلاش دولت در راستای حل این مشکلات است، خاطرنشان کرد: گفتمان امید و امیدواری را در جامعه ایجاد کنیم.
استاندار ایلام ابراز کرد: همواره با روی باز و آغوش گشاده همه نقطه نظرات و انتقادات شما را می پذیریم و به عنوان یک هدیه به آن نگاه می کنیم و می دانیم آنچه شما بیان می کنید از سر دلسوزی است.
وی گفت: فاز اول سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه در سفر دور دوم ریاست محترم جمهور به استان افتتاح می‌شوند
بهرام اظهار کرد: پروژه‌های پتروپالایش (NGL) دهلران، صبا انرژی دهلران، فولاد زاگرس ایوان و تولید کاغذ سنگی چرداول آماده بهره‌برداری است
ایشان گفت: ۱۰۰ میلیون یورو به پتروشیمی دهلران تزریق می‌شود.
مقام عالی استان ایلام گفت: تونل دوم آزادی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
استاندار ایلام گفت: سامانه گرمسیری شامل دو فاز است که فاز اول آن با حضور ریاست محترم جمهور به بهره‌برداری و طی آن نزدیک ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مشروب می شود و مابقی آن شامل ۱۳ هزار هکتار تا شهریور سال آینده به طور کامل به سرانجام خواهد رسید و تاکنون دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در طی دو سال و در این دولت برای این پروژه هزینه شده است.
وی اظهار کرد: دومین پروژه تونل کبیرکوه است که در مقیاس ملی بی‌نظیر و ۷ کیلومتر طول دارد که در این دولت یک هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و تلاش می‌شود در سفر ریاست محترم جمهور به استان به بهره‌برداری برسد.
دکتر بهرام‌نیا با اشاره به برخی پروژه‌های مهم استان که در آستانه‌ی بهره‌برداری هستند، گفت: پتروشیمی ارغوان‌گستر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و نیروگاه صبا دهلران با تولید ۱۰۰ مگاوات برق که ۵۰ مگاوات برای مصرف پتروشیمی و ۵۰ مگاوات وارد شبکه‌ی سراسری برق می‌شود در آستانه‌ی بهره‌برداری است.
استاندار ایلام عنوان کرد: پروژه NGL دهلران به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان در آستانه‌ی بهره‌برداری است و طبق برآوردها تا قبل از سال تکمیل می‌شود.
وی تاکید کرد: پتروشیمی دهلران قبل از دولت سیزدهم، کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت داشت که اکنون به ۵۰ درصد پیشرفت رسیده است و ۱۰۰ میلیون یورو برای ادامه فعالیت این پروژه تزریق خواهد شد که در دست اقدام است.
دکتر بهرام‌‌نیا با اشاره به دیگر پروژه‌های مهم استان ایلام، یادآور شد: شرکت فولاد زاگرس ایوان با هدف تولید شمش فولادی در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت دارد و با حجم ۴۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای بیش از  ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. پروژه‌ی تولید کاغذ سنگی در چرداول نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و در آستانه‌ی بهره‌برداری و تولید است.
وی اظهار کرد: دو پروژه در ملکشاهی شامل آبرسانی و بیمارستان ۶۴ تختخوابی نیز در دستور کارد قرار گرفت، تکمیل بیمارستان ملکشاهی نیازمند ۹۰ میلیارد تومان است که با پیگیری‌های لازم با آقای منظور ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل به این پروژه تخصیص یافت. پروژه آبرسانی نیز روند خوبی را طی می‌کند و تلاش می‌کنیم در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.
به گفته استاندار ایلام، احداث بیمارستان ۳۲ تخته بدره نیز در بازهن زمانی مشخص از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تونل دوم آزادی به طول ۳ کیلومتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده که تاکنون ۱۶۶ میلیارد تومان هزینه برای این پروژه هزینه شده است.
استاندار ایلام در ادامه سخنان‌خود به کسب رتبه‌های مهم در استان اشاره و با بیان این‌که ایلام متحول شده و درحال توسعه است، گفت: کسب رتبه‌ی نخست اشتغال، کسب رتبه‌ی عالی استانداری ایلام در ارزیابی‌های عملکرد مجموع مدیران ستادی استانداری‌ها توسط وزارت کشور، در رفع موانع تولید و اشتغال و ارتقا ۱۱ پله‌ای، رتبه‌ی ۹ کشوری در رشد اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه‌ی ۵ کشور، در حوزه‌ی صادرات غیرنفتی رتبه‌ی اول مرز‌های زمینی کشور، در تولید کالاهای استراتژیک (جزو ۷ استان برتر در تولید گندم با رشد ۸۶ درصدی)، بهبود ۱۵ پله‌ای نرخ تورم، رتبه‌ی اول تسهیل فضای کسب و کار، فعال‌سازی واحدهای راکد (فعال‌سازی ۱۰۶ واحد)، رتبه‌ی نخست ستاد اربعین، رتبه‌‌ی نخست کاهش ضریب جینی«بیشترین کاهش فاصله‌ی طبقاتی» در مناطق روستایی و شهری، رتبه‌ی نخست کاهش تصادفات جاده‌ای، رتبه‌ی دوم سامان‌دهی امور جوانان، رتبه‌ی دوم کاهش نرخ بیکاری، رتبه‌ی اول پرداخت تسهیلات ازدواج کشور، رتبه‌ی اول نهضت آب‌رسانی به روستاهای محروم، رتبه‌ی ۴ احیای واحد‌های راکد کشور از جمله رتبه‌های برتر استان ایلام است.
هزینه ۶ هزار و ۴۰۰ میلیاردی برای اربعین، تلاش برای تأمین اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومانی برای کارخانه سیمان دهلران، توسعه میادین نفتی و گازی، تعیین تکلیف کشتارگاه صنعتی ایلام، سرمایه‌گذاری برای خرید هواپیما، جذب سرمایه‌گذار خارجی برای اولین بار در استان، کارخانه تولید آجر صالح آباد از دیگر محورهای صحبت‌های استاندار ایلام در این جلسه بود.