طبق قانون انتخابات، شعب ویژه برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی فعال می شود.

به گزارش باور ما به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه دهلران؛ دکتر صادقی در نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با اشاره به همت و عزم همه مسئولان  و متولیان برای انجام وظایف خود در انتخابات مجلس دوازدهم گفت: نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم باید پایبند به قانون و مقررات و از بد اخلاقی و دادن وعده هایی که در حوزه اختیارات آنها نیست به جد خود داری کنند.
رئیس مرکز حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستانهای دهلران،آبدانان،دره شهر و بدره گفت: فراهم کردن زمینه برای مشارک حداکثری مردم در انتخابات از وظایف مجریان و دست اندرکاران است که با دقت و احساس مسئولیت باید انجام دهند.
وی تاکید کرد: استفاده مدیران و کارکنان ادارات از  امکانات اداری در امر انتخابات و تبلیغات له یا علیه نامزدهای انتخاباتی ممنوع می باشد.
رئیس دادگستری دهلران هم در این نشست با اشاره به تخریب های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی  در راستای کاهش مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری انتخابات باعث تقویت بنیه کشور در همه عرصه هاست که منجر به قدرت نظام می شود.
صلاح الدینی با اشاره  به وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به همه هجمه ها در طول عمر انقلاب   انتخابات ها در کشور با مشارکت گسترده مردم انجام شده است و مشارکت مردم پرشور بوده است.
وی به توطئه های دشمنان و معاندان نظام در یکسال اخیر و بویژه در اغتشاشات گفت: آنها در صدد نا امید کردن مردم و کاهش میزان مشارکت هستند که البته مردم جهت مشارکت در تعیین سرنوشت خود تو دهنی محکمی به دشمنان خواهند زد.
صلاح الدینی وظایف ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی را یاد آور وافزود: این وظایف مربوط به پیش از انتخابات،حین انتخابات و بعد از انتخابات می باشد.
وی یا آور شد: دستگاه قضایی در کنار همه دستگاه ها و متولیان انتخابات آماده برگزاری انتخاباتی با شکوه در حوزه انتخابیه می باشد.
دادستان دهلران هم گفت: طبق قانون انتخابات، شعب ویژه برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی فعال می شود.
بهنام تیرافکن گفت: مدیران ادارات باید اصل بی طرفی در انتخابات را رعایت کنند و به این مهم توجه ویژه کنند  و حق ندارند  در ساعات اداری له یا علیه نامزدهای انتخاباتی تبلیغ کنند و یا از امکانات اداری در این راستا استفاده کنند.
وی تاکید کرد:توهین و تخریب  نامزدها توسط رقبای انتخاباتی در زمان تبلیغات جرم می باشد
تیرافکن  به ده مورد عمده جرائم انتخاباتی اشاره و افزود:نامزدهای انتخاباتی باید به قانون و مقررات پایبند باشند.