چنین جشنواره هایی موجب تقویت بازی ها و سنت های محلی و به نوعی تبادل فرهنگی است.

به گزارش باور ما به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه دهلران؛ مدیر کل ورزش و جوانان استان در جشنواره آئینی اقوام و بازیهای بومی محلی غرب کشور در دهلران گفت: در این دولت شاهد تحول در زیرساخت های ورزشی در همه شهرستانهای استان هستیم.

شهاب شهبازی برگزاری این جشنواره را گامی در جهت احیای بازیهای بومی و محلی ذکر کرد و گفت: چنین جشنواره هایی موجب تقویت بازی ها و سنت های محلی و به نوعی تبادل فرهنگی است.
وی از میزبانی خوب شهرستان دهلران و هیئت ورزش روستایی و بازیهای  بومی محلی استان و شهرستان دهلران و اداره ورزش و جوانان  دهلران قدردانی کرد و گفت: دهلران در این سالها میزبان بسیاری از مسابقات کشوری بوده است.
این جشنواره با حضور تیم هایی از استانهای غرب کشور و به میزبانی شهرستان دهلران ودر روستای حاضرمیل برگزار گردید.
اجرای مسابقات دال پلان، تیروکمان سنگی و هفت سنگ و پخت و پز غذاهای محلی از دیگر برنامه ها بود.
در این جشنواره مدیر کل توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان، مدیر کل ورزش و جوانان استان، مشاور استاندار ایلام در امور جوانان، معاون فرهنگی مدیر کل ارشاد، معاون امور عشایر استان حضور داشتند.
این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.
ایجاد غرفه های صنایع دستی به همت میراث فرهنگی دهلران و نمایشگاه کتاب به همت مسئول کتابخانه خیام حاضرمیل و اجرای سرود توسط پیش دبستانی قاصد حاضرمیل، اجرای طنز و موسیقی محلی و قرائت شعر و مشارکت موسسه قرآنی طاها  و اهدا جوایز به ۳۰ نفر از شرکت کنندگان توسط این موسسه از دیگر برنامه ها بود.
این جشنواره به همت هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان و شهرستان دهلران و اداره ورزش و جوانان شهرستان و همکاری شورای اسلامی روستای حاضرمیل و پایگاه مقاومت بسیج  شهید نوری این روستا برگزار شد.