این چند سال که پروژه پتروشیمی شروع به کار کرده با بکار گیری بیش از ۲۰۰۰ نفر امید به زندگی در مردم رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است

پایگاه خبری باور ما؛ حسن جاوید_ امروز اولین روز از تجمعات کارگران پتروشیمی بعد از تعطیلی آن پروژه حیاتی جلوی فرمانداری ویژه شهرستان دهلران با حضور حداکثری کارگران و مردم دهلران برگزار شد. شاهکار شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با به تعطیلی کشاندن پتروشیمی دهلران و بی کار کردن بیش از ۲۰۰۰ نفر در این اوضاع اقتصادی امروز خوراک مناسبی برای رسانه های معاند ساخته و پرداخته کرد تا آنها با بهره‌گیری حداکثری از آن در جامعه التهاب آفرینی نمایند! دستتان بکشند که چنین موجب خدشه به امنیت کشور شده اید!

شهرستان دهلران با تولید روزانه بیش از ۱۸۰ هزار بشکه نفت با مردمانی مرزدار و وطن دوست تا امروز جانانه با تحمل جنگ، آوارگی، تحریم و امروز بیکاری جوانانش و مشکلات عدیده ای روزگار به سَر برده است اما تا کنون کوچک ترین مشکل امنیتی برای نظام ایجاد نکرده اند و این علیرغم این است که این شهرستان بر روی دریایی از نفت خوابیده است اما از تولید و بهره برداری از آن کمترین بهره را نبرده است! این چند سال که پروژه پتروشیمی شروع به کار کرده با بکار گیری بیش از ۲۰۰۰ نفر امید به زندگی در مردم رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است اما متاسفانه از چند روز پیش که زمزمه تعطیلی آن شرکت در شهر پیچید سرخوردگی و خمودگی عجیبی نه تنها جوانانی که در آن مشغول به کار هستند بلکه این حالت در همه مردم هویدا و شهر به یک باره ملتهب شد و این حالت علیرغم اطلاعیه ها و بیانیه های مسئولان کماکان ادامه دارد و پایانی بر آن متصور نیستیم.
اما دلیل این اتفاقات بر اساس شنیده ها این است که صندوق بازنشستگی نفت و شرکت سرمایه گذاری اهداف با سرمایه گذاری در هلدینگ خلیج فارس قید سرمایه گذاری در پتروشیمی دهلران را حداقل برای چند سال زده است! در واقع برای آن هئیت مدیره شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت لقمه ای چرب تر در جایی دیگر پیدا شده است که لقمه کم چرب پتروشیمی دهلران در این شهر مرزی در این وضعیت که جامعه بین المللی به انحائ مختلف روی کشور زوم کرده اند به وجود آورده و قسمتی از پروژه فشار به نظام جمهوری اسلامی با دست پخت آن هئیت مدیره به وجود آمده است! تعطیلی پتروشیمی دهلران که امروز نه تنها مردم یک شهرستان یا استان  بلکه جنوب،  غرب و حتی مرکز کشور از آن ارتزاق می کنند با بی تدبیری صندوق بازنشستگی نفت به مخاطره افتاده و با این کار باعث به چالش کشیدن زندگی مردم شده است و بدون شک تبعات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی آن بسیار بالا خواهد بود. به همین خاطر لازم و ضروری‌ست شورای امنیت کشور در اسرع وقت با تلاش مسئولان استان و شهرستان و نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه دهلران و نمایندگان مردم استان در مجلس پای کار آید و با ورود به این مشکل، تدبیری برای شروع به کار مجدد پتروشیمی دهلران در اسرع وقت بیندیشند.