حال با این اوصاف؛ مسئولان دهلران و ایلام برای مردم شهرستان دهلران شفاف پاسخ دهید، بین دولت به عنوان مالک و سرمایه گذار به عنوان بهره بردار این طرح چه عوایدی ی برای مردم خواهد داشت؟!

پایگاه خبری باور ما؛ حسن جاوید_ چند روز پیش اطلاعیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام مبنی بر اینکه قرار است ۲۵۰ هکتار از اراضی ملی به پلاک ۲۵۷۲ در ابوغویر( سمیده ) را از طریق مزایده عمومی به افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط احاله مدیریت نماید. طول دوره بهره برداری این طرح ۱۵ سال می باشد.

حال با این اوصاف؛ مسئولان دهلران و ایلام برای مردم شهرستان دهلران شفاف پاسخ دهید، بین دولت به عنوان مالک و سرمایه گذار به عنوان بهره بردار این طرح چه عوایدی ی برای مردم خواهد داشت؟! بر همگان واضح و مبرهن است شخص یا اشخاصی برنده این مزایده خواهند بود که به لحاظ ثروت و مکنت با مردم عادی فاصله ای به طول هزاران کیلومتر دارد و او بر روی زمینی می آید که مردم سال های سال بر آن گرما خورده اند، خاک خورده اند، بی آبی کشیده اند و محرومیت از حداقل های زندگی چشیده اند و کشیده اند و امروز شخصی که معلوم نیست از کدام استان و شهرستان قرار است چون مال دارد بیایند و با کاشت درخت و با فروش آن به دولت که اجاره بهای خود را از او گرفته، پول پارو کند!
آقایان مسئول؛ این عین ظلمی ‌ست که در کتب تاریخ از شاهان و حاکمان گذشته خوانده ایم و امروز قرار است اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام آن را در دهلران اجرا نماید! اگر غیر این است؛ مسئولی بیاید و شفاف مردمی که این چند روز، بعد از آن اطلاعیه، هر روز در شبکه های اجتماعی در مورد آن پرسش دارند را توضیح دهد؟
آقایان مسئول؛ سرمایه گذار با بهره برداری ۱۵ ساله و دولت با اجاره بهای زمین هر کدام سود خود را می برد اما آین طرح برای مردم چه سودی دارد!؟ به احتمال بسیار بگویید چند نفر در آن طرح مشغول به کار می شود. آیا بهره مندی مردم شهرستان دهلران از ۲۵۰ هکتاز زمین همان خواهد بود!؟
مردم فیلم وارش خوب به یاد دارند. اگر چه آن فیلم در شمال کشور و محتوی آن در مورد واگذاری صید ماهیان در حوزه دریای خزر به شخصی سرمایه دار که اتفاقا با دولت وقت در ارتباط بود که کار آن دولت موجب شد مردم آن مناطق به علت عدم بهره مندی در مقابل آن شخص و دولت قرار گیرند و امروز وقتی این مزایده را مطالعه می کنید دقیقا آن فیلم برای خواننده تداعی می شود!
آقایان مسئول؛ شما بایستی همانگونه که در مورد میزان بهره مالکانه و میزان اجاره بها در آن اطلاعیه بندهایی آورده اید در مورد سهم و عوایدی این طرح برای شهرستان دهلران و مردم زجر کشیده اش هم توضیح می دادید که متاسفانه این از دید مسئولان مغفول مانده است!
اکنون این اطلاعیه اصلاح و سهم مشارکت اجتماعی دیده شود. به همین خاطر برگزاری مزایده را به تاریخ دیگری موکول کنید. سعی کنید تداعی کننده ظلم حاکمان گذشته به ذهن مردم نباشید.
دستگاه های امنیتی و نظارتی مسئولان شهرستان دهلران تا دیر نشده ورود کنید