کم بارشی، سد سازی کشورها و بی تدبیری مسئولان، امروز مردم این مناطق را علاوه بر خانه نشینی به سمت و سوی خفگی می کشاند

پایگاه خبری باور ما؛ به دلایل مختلف سال ۱۴۰۱ به لحاظ ریزگردها شاید بدترین سال در طول تاریخ از ازل تا ابد برای جنوب، غرب تا مرکز و حتی کل کشور دانست.
کم بارشی، سد سازی کشورها و بی تدبیری مسئولان، امروز مردم این مناطق را علاوه بر خانه نشینی به سمت و سوی خفگی می کشاند! چون این خاک به مرکز کشور نمی رسد آیا مسئولان کشوری نباید برای آن چاره ای بیندیشند!؟

تا چه زمانی این مردم شاهد و ناظر انفعال دولتمردان در این مورد که عرصه را روز به روز بر مردم تنگ و تنگ تر می کند، باشند!؟ اینکه ترکیه با سد سازی و عراق با عدم مالچ پاشی این روزگار سیاه را برای مردم ایران به وجود آورده اند آیا شایسته است مسئولان کشوری دست روی دست گذاشته تا بلکه از آسمان فرجی حاصل شود؟ به انتظار فرج از آسمان یا اندیشیدن چاره ای از سوی کشورهای دیگر راه مقابله با این خاک که هر روز به آن گرفتاریم، نیست. یا اینکه وزیر امور خارجه ایران بگوید، سد سازی کشور ترکیه، مورد پذیرش و قبول ما نیست این سخن از سَر سیری است و بهترین نشانه از انفعال صد در صدی وزارت امور خارجه در آن مورد است که لازم است نمایندگان استان های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، بوشهر و لرستان و دیگر استان های درگیر با ریزگردها در مجلس وزیر امور خارجه را مورد پرسش و اگر لازم بود، استیضاح نمایند تا بلکه برای درمان این بلایِ روح، روان و سلامتی مردم تدبیری بیندیشند.