روزی که بهرام نیا او را برای مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ایلام انتخاب کرد از همان ابتدا مورد بی مهری برخی قرار گرفت

✍پایگاه خبری باور ما؛ حسن جاوید_ محمد صحرایی را می گوئیم. روزی که بهرام نیا او را برای مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ایلام انتخاب کرد از همان ابتدا مورد بی مهری برخی قرار گرفت و از هر فشاری برای تحت فشار قرار دادن استاندار برای تجدید نظر در انتخاباو فرو ننهادند و به غیر از آن از هر حربه ای استفاده شد و تا هفته ها از درج و انتشار اخبار استانداری در رسانه ها ممانعت کردند تا بلکه استاندار بر نظر آنها صحه نهد، اما استاندار بر روی انتخاب خود ماند، تا اینکه امروز صحرایی توانست جواب انتخاب درست استاندار را به خوبی بدهند و نام استانداری ایلام را در همایش تبیین و اطلاع رسانی هنرمندان به عنوان مدیر برتر روابط عمومی در بین روابط عمومی استانداری های سراسر کشور مورد تجلیل قرار گیرد.
آن معدود رسانه ها که آن روزها رفتاری در خور نداشتند و قصاص قبل از جنایت می کردند، نمی دانستند آن کسیِ را که ناجوانمردانه او را نقد می کنند محمد صحرایی از فرزندان شایسته شهرستان دهلران است که هر جا در هر پست و مقامی بوده اند جز عملکرد درست و نیک نامی، نامی دیگر از خود بر جای ننهاده اند.
اما درسی که امروز باید بگیریم این است، اگر چه امروز مجالی نیست که شرح آن وقایع رود، اما باید درس گیریم که به مدیران فرصت دهیم تا عملکرد آنان نمایان گردد و اگر شایسته آن مقام نبودند آن وقت موضع دفاعی گیریم و او را نقد کنیم.
محمد صحرایی جوان و جویای نام است. او تاریخ خوانده است که علاوه بر سخنوری در ارتباطات اجتماعی تبحر داد. قلمی توانا و روحیه ای انقلابیِ جهادی دارد که آن را در این مدت کوتاه در روابط عمومی استانداری ایلام در عمل به خوبی نشان داده است و این بود که امروز بنا به ارزیابی هایِ  وزارت کشور نمره بیست گرفت.
آقای استاندار؛ انتخابتان از همان ابتدا انتخابی در خور توجه و قابل تقدیر بود، امروز شما نیرویی جوان را به بدنه مدیریتی دولت معرفی کرده اید که این قابل تحسین است و باعث خیرگی اصحاب رسانه استان شده است.
اما آقای استاندار؛ امروز علاوه بر حمایت از صحرایی، جوانانی دیگر هست که باید دیده شوند، آنها را ببینید و از تفکر، ایده و خلاقیت آنها استفاده کنید تا بارها نام استان ایلام بر تارک ایران بدرخشد. این استان از نیروی انسانیِ توانمندی برخوردار است که هر جا از آن ها استفاده شده است، خود را به خوبی نشان داده اند.