امروز در زمانه ای به سر می بریم که نقش جنگ و رشادت های شهدا، جانبازان و اسرا هر روز کمرنگ تر از گذشته می شود نباید در لوای این جشنواره ملی در راه تبیین نقش شهدا بیشتر تلاش کرد؟

پایگاه خبری باور ما؛ حسن جاوید_ شهرستان دهلران به لطف وجود هنرمندان تئاتر خیابانی که در کشور دارای اسم و رسمی هستند نام و آوازه ای در خور دارد. به همین خاطر در سنوات گذشته تا امروز جشنواره ملی تئاتر خیابانی در دهلران برگزار می شود.
قرار است از سوم تا پنجم خرداد ماه دهلران میزبان ۱۰ گروه هنری از ۷ استان باشد.
امروز که ساعتی چند به پایان آن باقی نمانده است یک خرداد است و فردا دوم خرداد. در واقع به برگزاری این رویداد که نقش بی بدیلی در ارتقا فرهنگ و هنر دهلران داشته و در آینده هم خواهد داشت تا این لحظه که شما این مقال را می خوانید جز یک جلسه در فرمانداری با حضور معاون منابع انسانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دهلران و معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان جلسه ای دیگر برگزار نشده است! آیا این رویداد با این اهمیت بسیار خطیر که نشان دهنده نقش دهلران در دفاع مقدس همانگونه که نام شرهانی را بر آن نهاده اند، نباید بر جنبه تبلیغی آن بیشتر مانور داد؟ امروز در زمانه ای به سر می بریم که نقش جنگ و رشادت های شهدا، جانبازان و اسرا هر روز کمرنگ تر از گذشته می شود نباید در لوای این جشنواره ملی در راه تبیین نقش شهدا بیشتر تلاش کرد؟
چرا امروز که دو روز به زمان برگزاری آن رویداد باقی ست نه مکان نمایش ها مشخص است؟ نه نام گروه ها و نه نام شهرها و استان هایی که قرار است در دهلران حضور یابند!؟ و نه ساعت اجرای نمایش ها؟ آیا نمی بایست از چند روز پیش با تعبیه بنرهایی و نصب آنها در جای جای این شهر برای آگاهی مردم در مورد اجراها و ساعت و مکان اجرای نمایش ها تبلیغ می شد؟
چه زمانی قرار است از پوستر رسمی ششمین مرحله جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی دهلران رونمایی شود؟
این جشنواره که دبیرخانه دائمی آن در دهلران وجود دارد آیا کمیته های برگزاری آن مشخص شده اند؟ چرا کمیته روابط عمومی و فضای مجازی که امروز باید بیشتر از همه کمیته ها پای کار باشد، وجود خارجی ندارد!؟ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تا امروز برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره که تنها جشنواره تئاتر خیابانی استان ایلام است، چه اقداماتی کرده است؟ آیا با این خمودی قرار است جشنواره شرهانی را بیشتر از پیش به کشور معرفی کنیم؟ اگر چه هنرمندان تئاتر خیابانی دهلران با نبوغ هنری خود جزِ سر آمدان آن هنر در کشور هستند اما این دلیلی نمی شود که ما در معرفی بیشتر جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی سکوت پیشه کنیم.