دولت حال و روز کشاورزان را دَرک نمی کند که اگر درک می کرد با این قشر مولد در سال رشد تولید چنین نمی کرد! آیا نمی بایستی قبل از خشک شدن عرق پیشانی‌شان پول شان را پرداخت می کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی باور ما؛ حسن جاوید_ کشاورزان بعد از چند ماه مرارت و سختی که در دوره کاشت، داشت و برداشت را پشت سر گذاشته اند با لطف خدا و با بارش های خوبی که در سال زراعی گذشته وجود داشت امیدوار بودند که حداقل امسال با توجه به مشکلات اقتصادی که کمر مردم زیر بار این وضعیت خم و بلکه در حال شکستن است پول دست رنج شان نسبت به سال های قبل سریع تر پرداخت می شد اما متاسفانه امسال نسبت به دیگر سال ها دیرتر پرداخت شد!!
رنج و عذاب مفت خریدن و قطره چکانی افزودن قیمت خرید به کنار، نزدیک به یک ماه از تحویل گندم به دولت می گذرد اما هنوز پول آن را تحویل نگرفتن، رنجی ست که فقط کشاورز آن را درک می کند که کود، سم، بذر، پول تراکتور، پول آب‌یار، پول کمباین را بایستی پرداخت کند که به آنها وعده برداشت را داده اند اما امروز خجالت از همه شده است و به این دلیل است که می گوییم دولت حال و روز کشاورزان را دَرک نمی کند که اگر درک می کرد با این قشر مولد در سال رشد تولید چنین نمی کرد! آیا نمی بایستی قبل از خشک شدن عرق پیشانی‌شان پول شان را پرداخت می کرد؟ اما چه سود؛ ظاهر امر بر این است، دولت که از همه چیز با خبر است خود را به بی خبری زده است و کََکَش هم نمی گذرد که آه و نفرین کشاورزان نثار دولت‌مردان شده است. اکنون دولت‌مردان می دانند نفرین کشاورزانِ زحمت کش که وام گرفته اند و کشاورزی کرده اند امروز هم شرمنده مردم‌ اند هم شرمنده بانک ها  که آشیانه شان را برای باز پرداخت وام ها روی سرشان آوار کرده است! دنبالشان است.
سخن پایانی این است؛ آقایان حال و روز کشاورزان را دَرک کنید.