در دور اول سفرهای رییسی به استان ایلام اعتباراتی برای شهرستان دهلران در نظر گرفته شد که امروز متاسفانه مردم این شهرستان نسبت به قبل از آن سفر کمترین تغییر را می بینند.

پایگاه خبری باور ما؛ حسن جاوید_ قرار بود حجت الاسلام رییسی روزهای واپسین این هفته برای بازدید، کلنگ زنی و افتتاح برخی پروژه ها به استان ایلام سفر نمایند. خبرهایی بود که رییس جمهور به دهلران هم سفر خواهند کرد اما از چند روز پیش به این فکر افتادیم که قرار است در دهلران از کدام طرح یا پروژه بازدید یا کدام پروژه را کلنگ زنی، یا افتتاح نمایند هر چه گشتیم و فکر کردیم پروژه یا طرحی را لااقل در شهرستان دهلران ندیدیم. آیا غیر این است که وقتی مقامی به استانی یا شهرستانی سفر می کنند بدون شک باید مردم نتیجه آن را به عینه بینند. در دور اول سفرهای رییسی به استان ایلام اعتباراتی برای شهرستان دهلران در نظر گرفته شد که امروز متاسفانه مردم این شهرستان نسبت به قبل از آن سفر کمترین تغییر را می بینند. پس تا اینجا سفر دور دوم حداقل برای این هفته بی فایده بود.
شهرستان دهلران با ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق  در دو سال دولتیاری دولت سیزدهم هنوز کمترین تلاش برای ایجاد بازارچه و گذرگاه مرزی در این شهرستان نشده است.
جاده های شهرستان دهلران به ارث رسیده از دوران شاه منحوس است که روزانه شاهد تلفات جانی بسیاری از مردم هستیم و در دولت سیزدهم کمترین تلاش را در مورد بهسازی یا چهار بانده کردن ها آنها دیده اند!
شهرستان به عنوان قطب نفت و گاز غرب کشور، پروژه پتروشیمی آن با پیشرفت بالای ۴۰ این روزها تعطیل و هزاران کارگران از کار بیکار شده اند و تا امروز که یک ماه از این قضیه می گذرد دولت سیزدهم کمتربن اقدام را در این زمینه داشته است.
مردم شهرستان دهلران بیش از ۱۸ سال چشم انتظار افتتاح جاده ای به نام چم سرخ است که هنوز دولت سیزدهم گامی در راستای شروع آن بر نداشته است.
دهلران ظرفیتی خدادادی دارد که می تواند در طول سال هزاران گردشگر وطنی و اجنبی را جذب نماید اما متاسفانه با توجه به گوگرد خالص آن سالیانه میلیاردها تومان به وسایل سرمایشی آنها خسارت وارد می کند آیا می دانید بعد از سفر دور اول دولت سیزدهم تا امروز هم چنان برای انتقال آب آن چشمه ها به پایین دست لنگ لنگان پیش می رود و علاوه بر خسارت مادی این حرکت لاک پشتی موجب خسران روحی روانی مردم را به وجود آورده است.
ابر پروژه آزادراه حرم تا حرم( پل زال_مورموری_دهلران_چیلات_نجف ) با توجه به جذب ماده ۵۶ کلنگ زنی آن هنوز در پیچ و خم اداری دولت سیزدهم گرفتار است.
شهرستان دهلران با اندیمشک و خط آهن سراسری کمتر از ۱۳۰ کیلومتر فاصله دارد اما متاسفانه این ظرفیت بالقوه در دولت سیزدهم تا امروز  مغفول مانده است.
شهرستان دهلران کارخانه سیمانی دارد که با پیشرفت ۹۵ درصد بعد از ۱۸ سال تعطیلی هنوز که هنوز است مردم چشم انتظار افتتاح آن می باشند.
دیگر از چه بگوییم!؟ از چه دردهایی سخن بگوییم!؟ فثط می توان گفت هر آن کَس که تلاش کرد سفر شما کنسل و به زمان دیگری موکول شود باید دست او را بوسید و به او گفت دستمریزاد چون سفر بی ثمر انجام نشدنش بهتر از انجام آن است.
امید داریم در زمان هنگام سفر، با رایزنی دولت سیزدهم این بهانه عوام فریبانه، طرف عراقی پای کار نمی آید، پای کار آید و گذرگاه مرزی چیلات بازگشایی شود و در رابطه با جاده های دو طرف دهلران یکی به سوی اندیمشک و دیگری به سوی مهران لااقل اگر چهار بانده نمی شوند، به پیمان رفته باشند و شاهد شروع فعالیت مجدد پتروشیمی و بازگشت به کار ۲۰۰۰ جوان بیکار آن باشیم و خبرهای امید بخشی در رابطه با جاده چم سرخ بشنویم و انتقال آب چشمه های آبگرم سر گر آو انتقال یافته و آزادراه حرم تا حرم کلنگ زنی و به پیمان رفته و خط راه آهن اندیمشک به دهلران تعیین تکلیف و در آخر کارخانه سیمان دهلران بعد از ۱۸ سال تا زمان سفر شما شروع به فعالیت کرده باشد.
آقای رییس جمهور؛ اینجا دهلران است در ظرفیت های خدادادی چند گانه ای مقام اول استانی و کشوری دارد اما به اندازه ۲۰۰ سال در پشت درهای محرومیت مانده است.