امروز این اوضاعِ بلبشو در بازار به عینه قابل مشاهده است البته نه برای مسئولانی که سال تا سال حتی یک بار گام در بازار نمی نهند تا ببیند چه آتشی در بازار افکنده اند

پایگاه خبری باور ما؛ بعد از جراحی اقتصادی که با حذف یارانه، به قول مسئولان، چهار قلم اما بنا به مشاهدات میدانی از بازار به بیش از چهارصد قلم رسید و اخذ مالیات های نجومی بر تراکنش پوزها، اکنون عاملی دیگر بر عوامل گرانی های افسار گیسخته افزوده شد.
وقتی برای مغازه ای با ابعاد چهار در چهار که قیمت تمام اجناسِ داخل مغازه به صد میلیون نمی رسد، بیست تا سی میلیون مالیات آمده و این سیر تصادعی مالیات بر پوزها برای برخی از مغازه ها به یک میلیارد هم می رسد، چگونه جوانی از سَر بیکاری با وام در مغازه ای مشغول به کار شده است از پَس پرداخت آن مالیات بر آید و بتواند با باقی ی در آمدش خرج زندگیش را تامین کند!؟ اصلا مسئولی پیدا شد در مورد ابعاد گوناگون این اقدامات از خود سوالی بپرسد؟ اگر پیدا می شد و از خود می پرسید تا امروز در محاسبه این مالیات تجدید نظر می کردند! به همین خاطر وقتی مردم تغییر در تصمیمات خلق الساعه و محیرالعقول دولت نمی بینند، دست به کار می شوند و از فرصت عدم نظارت برای پرداخت مالیات تراکنش پوزها، اجناس را به صورت دل بخواهی ده تا بیست و برخی دیگر از اجناس را سی و حتی بالاتر از آن گران می کنند که امروز این اوضاعِ بلبشو در بازار به عینه قابل مشاهده است البته نه برای مسئولانی که سال تا سال حتی یک بار گام در بازار نمی نهند تا ببیند چه آتشی در بازار افکنده اند که دیر یا زود دامان آنان را خواهد گرفت!
در پایان به این مسئولان با این اقداماتِ ایضایی نباید دستمریزاد گفت، بلکه باید گفت، دستتان بشکند با این آشی که برای این مردم بینوا پختیده اید!