متاسفانه و هزار افسوس دولت سیزدهم نشان داد این دو قشر مولد در سال مهار تورم و( افزایش تولید ) برای آنها هیچ اهمیت و ارزشی قائل نیست.

پایگاه خبری باور ما؛ حسن جاوید_ یکی دو سال است قشر زحمت‌کش کشاورز و دامدار بین دولت و مجلس، دولت و بانک مرکزی، دولت و سازمان برنامه و بودجه، بانک کشاورزی و نمایندگان در حال پاس‌کاری و له شدن هستند!
متاسفانه و هزار افسوس دولت سیزدهم نشان داد این دو قشر مولد در سال مهار تورم و( افزایش تولید ) برای آنها هیچ اهمیت و ارزشی قائل نیست.
آن از تعیین تکلیف نرخ خرید و پرداخت پول گندم تحویلی که به جرم اینکه دولت فخیمه به علت بارندگی زیاد محصول کشاورزی امسال مازاد بر رقم اعلامی و برآورد ریالی آن بوده است را هنوز پرداخت نکرده است و برای پرداخت دست‌رنج آنان امروز و فردا می کند این هم از وامی ک برای کشاورزی و دامداری به این اقشار مولد داده است تا در سالی که خشکسالی بوده است و مقامات دولتی موافقت ضمنی با امهال تسهیلات کرده اند و طبق گفته دولتیان و وعده نمایندگان که وعده توخالی دولت را در بوق و کرنا کردند و از آن به عنوان روزمه ای درخشان از آن یاد می کردند و چنان آن را با آب و تاب بر می آورند که گویی هفت خوان رستم را طی کرده اند، البته تقصرشان نیست این دولت نشان داد در وعده های توخالی ید طولایی دارد و عملی شدن وعده هایش از کندن دیوار چین هم سخت تر است  و امروز بانک کشاورزی دولت سیزدهم به کشاورزان و دامداران که بنا به وعده مجلسیان امروز و فردا می کردند تا بلکه بخشنامه امهال برسد، می گوید، مرغ یک پا دارد و باید وام هایتان را تسویه کنید. این شده بلای جان آن دو قشر مولد که چنین گرفتار شده اند. اکنون که دولت و مجلس درکی از شرایط سخت کشاورز و دامدار ندارند و امهال وام های بانک کشاورزی که قرار بود بخاطر خشکسالی امهال شوند و متاسفانه به دلایل معلوم و نا معلوم میسر نشد لااقل دولت و مجلس برای درک و فهم شرایط سخت اقتصادی کشاورزان و دامداران به بانک کشاورزی دستور بدهند که سود وام ها را اخذ و اصل وام را تمدید نمایند اما این در حالی‌ست که بانک کشاورزی وعده می دهد که اصل و سود و دیرکرد وام را پرداخت کنید تا با تشکیل پرونده ای جدید هشتاد(۸۰ ) درصد آن وام را مجددا به شما پرداخت کنیم که کشاورزان این وعده را بخاطر بی اعتمادی نمی پذیرند.
امید است برای رفاه حال آن دو قشر مولد تدابیری اندیشیده شود که به نفع کشاورزان و دامداران باشد.