گردشگری سلامت و تندرستی در واقع صنعتی است که می تواند سهم بسزایی از گردش مالی یک شهر یا استان و حتی کشور را به خود اختصاص دهد

پایگاه خبری باور ما؛ حسن جاوید_ چشمه های آب گرم و آب درمانی سَر گَر اُو شهرستان دهلران در نقطه صفر مرزی با امکانات آب درمانی که استعداد جذب گردشگر داخلی و خارجی را دارد، می تواند یکی از حوزه های درآمدی موثر در امر اقتصادی به شمار می آید.

جذب گردشگر با سرعت و پیشرفت فزاینده ای در جهان در حال پیشروی است و حجم قابل توجهی از درآمد و اشتغال و تولید ملی کشورها را به خود اختصاص داده است و از به عنوان یکی از منابع در آمدی پایدار و اثربخش و در راستای ایجاد درآمد ارزی و فعالیت های بازرگانی و اقتصادی یک کشور محسوب می شود. گردشگری سلامت به عنوان یکی از شاخه های متعدد گردشگری تعریف می گردد. دهکده های سلامت در مناطقی که دارای چشمه های آب معدنی و آب گرم و آب گوگردی برای رهایی از تنش های روزمره زندگی و تجدید قوا بدون مداخله و نظارت پزشکی، ایجاد می گردد که برای  درمان امراض جسمی و پوستی مشخص بکار می رود، دارای اهمیت ویژه ای است.
گردشگری سلامت و تندرستی در واقع صنعتی است که می تواند سهم بسزایی از گردش مالی یک شهر یا استان و حتی کشور را به خود اختصاص دهد و درآمدی پایدار برای مردم آن منطقه را به وجود آورد. اکنون شهر و شهرستان ویژه دهلران و استان ایلام از این منبع خدادادی که بهره مند است، می تواند بیشترین سهم را نصیب خود گرداند و حتی از آن به عنوان برندی ممتاز در سطح کشور و حتی جهان نام برد.
آنچه که شهرستان دهلران را به لحاظ ظرفیت های گردشگری برای گردشگران داخلی از دیگر مناطق کشور متمایز کرده تنها ویژگی های جغرافیایی و برخورداری از فضاهای طبیعی و آب و هوا نیست بلکه از قِبل این چشمه های آب درمانی‌ست که  شهرستان دهلران را در آینده ای نزدیک به قطب گردشگری سلامت در جنوب و جنوب غرب ایران تبدیل خواهد کرد و علاوه بر آن می شود با توجه به همسایگی با کشور عراق از ظرفیت ویژه آن کشور برای جذب گردشگر سلامت استفاده بهینه را برد.
اکنون که علم پزشکی در حال پیشرفت های چشمگیری است و زمان در آن تاثیر بسزایی دارد با توجه به اینکه بسیاری از دردها و امراضِ لاعلاج بر اساس تحقیقات و مطالعات به این نتیجه رسیده که درمان از راه طبیعی موثر تر است و این روش درمانی عوارض جانبی کمتری خواهد داشت برای همین منظور استفاده از روش های طبیعی از جمله آب درمانی در کشور باید توسعه یاید اکنون با این اوصاف تحقق این مهم در شهرستان ویژه دهلران نیازمند وجود دلسوزانی ست که دل در گرو توسعهِ اشتغال و رونق اقتصادی در آن را دارند که بدون شک با وجود آنان افق روشنی پیش روی شهرستان دیده می شود. این امر نیازمند همراهی و همکاری ادارات و سازمان های مربوطه است. به همین خاطر  باید فرهنگ حمایت و  استقبال بی قید شرط از سرمایه گذاران را فرا گیریم و با مانع تراشی های بیهوده آنها را  ناامید نکنیم. این‌جاست که رسالت متولیان امر چشم گیر خواهد بود و باید پذیرفت؛ امروزه بدون حضور سرمایه گذاران توسعه منطقه میسر نخواهد بود