وقتی مردم شرایط را درک می کنند و حاضرند از دو لامپ منزل یکی را روشن و یا خانه هایشان را با یک کولر آن هم با تنظیم درجه سرمایشی کمتر از حد نرمال خنک کنند

پایگاه خبری باور ما؛ حسن جاوید_ امروز بحران کمبود آب و برق در ایران جدی ست. کارشناسان و مسئولان هر روز هشدار می دهند اگر مردم رعایت نکنند بدون شک مجبوریم در تابستان سال جاری آب را جیره بندی و خاموشی برق خواهیم داشت. مردم هشدارها را جدی گرفته و بسیار رعایت می کنند اما وقتی می بینیم برخی از مدیرانِ ادارات به راحتی بخشنامه دولت را زیر پا می نهند آدم شاخ در می آورد! وقتی مردم شرایط را درک می کنند و حاضرند از دو لامپ منزل یکی را روشن و یا خانه هایشان را با یک کولر آن هم با تنظیم درجه سرمایشی کمتر از حد نرمال خنک کنند چگونه است برخی از مدیران اجازه می دهند کولر اتاق های اداره اش بعد از تایم اداری تا فردا صبح روشن بماند! آیا این دهن کجی به بخشنامه دولت که در بند ۴ آن آمده؛ خاموش نمودن سیستم های سرمایشی، روشنایی و تجهیزات الکترونیکی پس از پایان وقت اداری باید رعایت شود، نیست؟ علاوه بر این در بند ۷ آن بخشنامه آمده؛ مسولیت حُسن اجرای این بخشنامه بر عهده مدیران دستگاه های اجرایی در استان و شهرستان ها می باشد و عدم رعایت آن تخلف محسوب می شود. با این اوصاف اکنون که وظیفه حُسن اجرایی این بخشنامه به مدیران واگذار شده اما عملا در اجرای آن تعلل و یا سهل انگاری می کنند، چه باید کرد؟
وقتی مردم در مصرف برق رعایت می کنند اما مدیران برخی ادارات حتی با صدور بخشنامه شرایط امروز را درک نمی کنند باید توسط فرماندار شهرستان و مقام مافوق احضار، بازخواست و حتی توبیخ گردد.
برای اینکه مصداق این یادداشت را پیدا کنید لازم است عصر هنگام یا شب بازدیدی میدانی از ادارت داشته باشید.