این روزها زمزمه هایی به گوش می رسد که قرار است گاز شیرین آن به عنوان خوراک پتروشیمی ایلام که چند سالی ست زیانده می باشد، منتقل گردد که این خبر باعث نگرانی و ناراحتی عمیق مردم شهرستان دهلران شده است

پایگاه خبری باور ما؛ در شهرستان دهلران پروژه های عظیم نفتی در حال اجراست که باعث رشد و توسعه شهرستان و استان ایلام خواهد بود. اگر چه امروز مردم با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند اما وجود این پروژه هایِ عظیم باعث خوشحالی مردم در آینده خواهد شد.
مینی ان جی ال دهلران با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی تا چند وقت دیگر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و قرار است خوراک پتروشیمی دهلران را تامین نماید اما این روزها زمزمه هایی به گوش می رسد که قرار است گاز شیرین آن به عنوان خوراک پتروشیمی ایلام که چند سالی ست زیانده می باشد، منتقل گردد که این خبر باعث نگرانی و ناراحتی عمیق مردم شهرستان دهلران شده است. بدون شک این امر تاثیری ی منفی بر روند تکمیل ان جی ال ۳۱۰۰ و نابودی پتروشیمی دهلران در آینده که مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، می شود.
وقتی پروژه ای عظیم بدون مطالعه ای جامع و کامل در منطقه ای احداث می شود و امروز به علت نداشتن خوراک، زیانده شده است چرا برای رفع مشکل آن مرتکب خطایی دیگر و نابودی پروژه ای دیگر می شویم.
چرا پتروشیمی دهلران که در آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و خوراک آن باید از طریق مینی ان جی ال و ان جی ال ۳۱۰۰ تامین گردد آن را با مشکل روبرو می کنید. این برای مردم شهرستان دهلران و مسئولان این شهرستان نباید پذیرفتنی باشد چون این اقدام دقیقا مصداق آن ضرب المثل معروف است” آمد ابرویش را درست کند، زد چشمشم را کور کرد “! وقتی چندی پیش استاندار ایلام به همراه معاونین و مدیران کل و نماینده مردم در مجلس در بازدید از مینی ان جی ال گفت؛ گاز شیرین مینی ان جی ال به پتروشیمی ایلام انتقال می یابد، موجی از نگرانی شهرستان دهلران را فرا گرفت و خواهان ورود نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به این برنامه شوم هستند تا خط بطلانی بر این اقدامات بی تدبیرانه مسئولان بکشند که امید داریم در اسرع وقت با پشتیبانی قاطع مردم مانع این اقدام شوند تا بلکه آرامش به مردم و شهرستان باز گردد.