این جملات و کلمات تکراری‌ست. از این حرف ها زیاد نوشته و شنیده شد! مردم از شنیدنِ کلماتی چون مرزیِ بودن، بازارچه، گذرگاه، چیلات و تلاش مسئولات خسته اند!

شهرستان دهلران ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با استان میسان با مرکزیت العماره در کشور عراق دارد.
شهرهای مرزی در استان های هم مرز با کشورهای دیگر از نعمت مرز برای تردد و مبادلات تجاری برخوردار است.
تا امروز جز جنگ، آوارگی، در به دری و چادر نشینی مرز ثمری دیگر برای مردم شهرستان دهلران نداشته است! و این مرز به جای نعمت، برای این مردم، نقمت و عذاب بوده است!
این جملات و کلمات تکراری‌ست. از این حرف ها زیاد نوشته و شنیده شد! مردم از شنیدنِ کلماتی چون مرزیِ بودن، بازارچه، گذرگاه، چیلات و تلاش مسئولات خسته اند!
با تمام این تکرارها روز گذشته( چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ) خبر سفر، کامل چلوب حاتم مشاور عالی استاندار میسان و عضو پایانه‌های مرزی عراق و دیدار با استاندار ایلام جهت تسریع در پای کار آمدن طرف عراقی، مخابره شد.
بعد از سفریِ که عسکری فرماندار اسبق دهلران به شهر علی غربی و دیدار با مقامات آن شهرستان داشت این اولین خبر از دیدار یکی از مقامات استان میسان عراق با مقام عالی استان ایلام است. آیا این سفر و دیدار نویدی برای بازگشایی مرز مشترک ایران و عراق در چیلات دهلران است؟
دولت سیزدهم و استاندار ایلام در این مدت کوتاه که از دولتیاری آنها می گذرد بارها تاکید بر مراودات مرزی با همسایگان می کنند. حال مرز چیلات به عنوان کوتاه ترین مرز ایران با عراق برای تردد زوار و مبادلات تجاری، بازگشایی خواهد شد؟ امروز با سفر آن مقام عراقی گامی هر چند کوتاه جهت بازگشایی مرز چیلات برداشت شد، اما بدون شک آن دیدار آن هم در حد مشاور استاندار کافی نیست و لازم است رایزنی ها و دیدارها در سطح فرمانداران و استانداران دو استان ایلام و میسان در آن راستا گسترده تر تا نتیجه در آینده نزدیک حاصل و مردم شهرستان دهلران پس از سال ها به یکی از مطالبات به حق و مسلم خود دست یابند.
پس آقای بهرام نیا؛ برای بازگشایی مرز چیلات، گام هایتان را بلند تر بر دارید.