دهلران با توجه به ظرفیت ها از شهرستان‌های پیشتاز در زمینه صلح و سازش است.

به گزارش باور ما به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه دهلران؛ دکتر صاقی در این آئین افزود: خوشحالم خودم را در جمع مصلحین و معتمدین می بینم  و با وجود شماها و نقش در صلح و سازش لذا آرامش اجتماعی  دهلران مطلوب است.

وی افزود: از اینکه با انس و الفت و صلح و صفا بدور از تشکیلات قضایی و اداری نقش خود را ایفا و قوه قضائیه نیز در هدایت و حمایت و ساماندهی شما نقش آفرینی می کند بصورت ویژه تشکر می کنم.
دکتر صادقی گفت: زندان زدایی از اولویت های قوه قضائیه است و با حضور ریش سفیدان بسیاری از مسایل اجتماعی حل می شود و این ریشه در دین و فرهنگ ما دارد.
وی به مشکلات اجتماعی و معیشتی اشاره و افزود: نقش شما در رفع مسایل اجتماعی و ایجاد وحدت و انس و الفت در اجتماع برجسته است و این توفیقی بزرگ است.
فرماندار ویژه دهلران افزود: نجات یک فرد از اعدام بزرگترین کار و بار ارزش ترین کار است و باید به خود ببالید و ما هم در همه امور در کنار شما هستیم.
دادستان دهلران هم گفت: دهلران با توجه به ظرفیت ها از شهرستان‌های پیشتاز در زمینه صلح و سازش است.
بهنام تیرافکن افزود: عدم صلح و سازش باعث ورود پرونده ها به دادگاه می شود
وی به شش اهداف این ستاد اشاره و گفت: اعتلای فرهنگ  صلح و سازش و نهادینه کردن آن  در بین مردم توسط شما و تحت عنوان صلح یار انجام می شود و از طرفی ما همیار صلح داریم  که  زیر نظر صلح یار خدمت می کند و دست ما برای صلح و سازش به سمت شما دراز است.
وی تاکید کرد: این هیئت صلاحیت ورود به پرونده های صلح و سازش در همه زمینه ها دارید.