به منظور تسریع در احیاء پروژه پارک جنگلی شهرداری(چاه آب) مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از محل اختیارات نماینده به این پروژه تخصیص پیدا خواهد کرد.

به گزارش باور ما به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر دهلران؛ نشست نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی، معاونت سیاسی اجتماعی فرماندار، معاونت برنامه ریزی فرماندار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دهلران برگزار شد.

در این نشست ابتدا مهندس امین اله جام سحر شهردار دهلران با اشاره به پیشینه مثبت و اشراف کامل نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در امور مدیریت  شهری اظهار کرد: در حال حاضر محدوده خدمات شهری شهرداری دهلران  ۹۰۰ هکتار می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به الحاقات جدید ۸۶ هکتار در راستای طرح ملی مسکن و ۵۰ هکتار دیگر نیز پس از رفع اختلاف ارضی دولت با مردم به حوزه خدمات شهری اضافه خواهد شد.

شهردار دهلران با اشاره به فرسوده بودن و عمر بالای ماشین آلات راهسازی و ناوگان خدمات شهری شهرداری، افزود: خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و کسب رضایتمندی نسبی در بین مردم مستلزم تجهیز شهرداری به ماشین آلات به روز و جدید می باشد که این مهم نیازمند تخصیص اعتبارات از سوی مسئولان بالادستی می باشد.

وی بالا بودن هزینه اجرای طرح آب خام به منظور افزایش سرانه، حفظ و نگهداری فضای سبز، ریل گذاری برای حرکت بسمت شهر ایده آل و دارای سیما و منظر مناسب، بهسازی و نصب امکانات سرمایشی و صوتی و تصویری تنها سالن اجتماعات شهر را از مهمترین مسائل و نیازمندی های مدیریت شهری عنوان کرد.

جام سحر با بیان اینکه بیش از ۳۵ درصد حجم تردد زوار حسینی در ایام اربعین از شهر دهلران صورت میگیرد خواستار تخصیص میزان اعتبار بیشتری از سرفصل های ارزش افزوده، اربعین و آلایندگی به منظور خدمات رسانی مطلوب و بهنگام به شهروندان شد.

اعضای شورای اسلامی شهر دهلران نیز در این نشست به بیان مطالبات مردمی و سایر نیازمندی های شهر پرداختند.

افزایش بیش از پیش سهم مدیریت شهری از اعتبارات منابع نفتی، امکان استفاده از پساب تصفیه خانه شهر برای فضای سبز، گشایش مرز چیلات، تخصیص اعتبار برای خدمات رسانی به مسکن مهر، تکمیل پروژه انتقال آب آبگرم، تسریع در تصویب و ابلاغ طرح تفضیلی شهر و از جمله موارد مطرح شده توسط اعضای شورای اسلامی شهر دهلران بود.

بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ظرفیت های انسانی و خدادادی دهلران و خدمات نظام در حوزه های مختلف در این شهرستان یادآور شد: میزان ارز تخصیصی به پتروشیمی دهلران در سال های گذشته ۴۷۰ هزار یورو بود که با رایزنی های صورت گرفته از طریق معاونت ارزی بانک مرکزی این مبلغ به ۵۲ میلیون یورو افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از سهم مسئولیت های اجتماعی نفت به دنبال احداث بیمارستان ۹۶ تخت خوابی و تجهیز بیمارستان به دستگاه MRI هستیم که مجموع اعتبارات این دو بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان است.

علیزاده خواستار اختصاص ردیف اعتباری ویژه ای برای شهرداری از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان شد و خاطر نشان ساخت: به منظور تسریع در احیاء پروژه پارک جنگلی شهرداری(چاه آب) مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از محل اختیارات نماینده به این پروژه تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص پروژه انتقال آب آبگرم دهلران یادآور شد: به دنبال این موضوع هستیم که از محل ماده ۲۳ قانون برنامه و بودجه در مناطق بالادست خط انتقال لوله گاز زدایی از گوگرد موجود در منطقه صورت گیرد.