یکی از چالش‌هایی که مردم استان با آن مواجه هستند ریزگردها است، ۹۵ درصد کانون‌های گرد و غبار که استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد خارج از مرزهای ما هستند و از کشور عراق وارد می‌شوند.

به گزارش باور ما به نقل از مهر؛ غلامرضا ابدالی اظهار کرد: هم اکنون استان ایلام دارای ۴۷ سازمان مردم نهاد در زمینه محیط زیست است که این سازمان‌ها دارای ۲۰ هزار نفر نیرو هستند.

وی بیان کرد: استان ایلام با توجه به جمعیت ۵۵۰ هزار نفری، یکی از استان‌های پیشرو در زمینه فعالیت‌های مردم نهاد محیط زیستی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان مردم نهاد محیط زیستی، افزود: با توجه به گستردگی وظایف محیط زیست، مردم استان به خوبی در موضوعات محیط زیستی نیز پای کار هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام افزود: قطعاً مطالبه گری مردم در بحث محیط زیست بسیار مهم است و نقش مهمی در فعالیت‌های مختلف جامعه دارد.

ابدالی با اشاره به تدوین طرح‌های مدیریت جامع در مناطق حفاظت شده استان، افزود اجرای طرح‌های مدیریت مناطق حفاظت شده نیازمند اعتبار است.

وی بیان داشت: یکی از چالش‌هایی که مردم استان با آن مواجه هستند ریزگردها است، ۹۵ درصد کانون‌های گرد و غبار که استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد خارج از مرزهای ما هستند و از کشور عراق وارد می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام تصریح کرد: در سال‌های گذشته رایزنی‌های مختلفی در سطح در سطح ملی با مسئولان عراقی برای کنترل ریزگردها انجام شده اما به دلیل اینکه محیط زیست اولویت کشور عراق نیست، هنوز منجر به نتیجه نشده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته برای کاهش گرد و غبار در منطقه حفاظت شده کولگ در شهرستان مهران ۳۰۵ هکتار نهال کاری شده است.