خشکسالی و سیلاب را با هم در کشور داریم در حالی که روان‌آب‌ها هدر می‌رود
  1. به گزارش سایت خبری باور ما به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران؛ همزمان با دومین روز از هفته دولت پروژه آبخیزداری سنگی ملاتی در بخش میمه با حضور امام جمعه شهرستان دهلران، فرماندار ویژه دهلران  و معاونین، بخشدار میمه،  ریس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران  و جمعی از مسئولان  افتتاح شد
    پارسه رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران در این مراسم گفت: این طرح  با حجم عملیات ۴۵۰۰رمترمکعب و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه  ملی و محرومیت زدایی احداث شده است.

    پارسه هدف از اجرای این سازه آبخیزداری را تقویت سفره های آبهای زیرزمینی، کنترل سیل و روان آب‌ و جلوگیری از فرسایش، کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و بخصوص ‌جلوگیری از خسارات به مزارع متعدد پرورش ماهی و باغات پایین دست این سازه میباشد که  هرساله با وقوع  سیل خسارات اقتصادی سنگینی متحمل می‌شدند.

    پارسه در آیین افتتاح این طرح ضمن قدردانی از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری  برای اقداماتی که در حوزه آبخیزداری انجام‌ داده‌ است گفت: اجرای سازه‌های آبخیزداری یک کار انقلابی و جهادی برای حفظ عرصه‌های طبیعی، منابع آب و خاک است.

    وی افزود: خشکسالی و سیلاب را با هم در کشور داریم در حالی که روان‌آب‌ها هدر می‌رود بنابراین مجموعه منابع طبیعی همت کرده با اجرای سازه‌های آبخیزداری جلوی سیلاب و روان‌آب‌ها را میگیرد و آنها را مهار می کند