مردم سرافراز ایران اسلامی نه تنها با پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) لبیک گفتند به نایب امام معصوم(ع) نیز لبیک گفتند، وفادار ماندند و از وجودشان مایه گذاشتند، بارهای دیدیم رزمندگان در جبهه به شهادت می رسیدند، مردم پناهنده به کوه ها می شدند و آنجا را هم بمباران می کردند ولی مردم در تشییع پیکر شهدا باز هم شعار "جنگ جنگ تا پیروزی" سردادند.

به گزارش باور ما به نقل از ایسنا؛ نماینده ولی فقیه در استان ایلام از دست‌اندرکاران کنگره ۳۰۰۰ شهید استان تقدیر کرد و گفت: مردم استان ایلام، طلایه دار مقاومت و ایثار و فداکاری هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله نور کریمی‌تبار در کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام با حضور مسئولان کشوری و لشکری در محل نمایشگاه های دائمی، اظهار کرد: ملت ایران اسلامی در دوران ۸ سال دفاع مقدس و عمر با برکت نظام اسلامی نمره قبولی گرفته اند و در مقایسه ملت ما با ملت حضرت موسی(ع) باید گفت، حضرت موسی پیامبری بود که مردم بنی اسرائیل را از دست فرعون نجات داد، فرعونی که سخت ترین شکنجه ها را به پیروان حضرت موسی قائل می شد، کلام نورانی حضرت موسی که فرمود که خدا من با من است و او مرا هدایت خواهد کرد و این کلام نه تنها برای دوران حضرت موسی که در خطر دشمنان و فرعون قرار داشت بوده است، بلکه چراغی برای امروز ما هم هست.

وی با بیان اینکه بارها معجزه دست خدا در انقلاب و پاسداری از انقلاب اسلامی را دیده ایم، گفت: خداوند متعال در سخت ترین شرایط بنی اسرائیل را نجات داد اما همین مردم زمانی که از معرکه فرعون نجات یافتند، با جماعت بت پرست برخورد کردند، درخواست کردند معبودی بسازند که آن‌را ببینیم و عبادت کنیم، همین قوم به حضرت موسی(ع) پشت کردند و از راه و آئین ایشان دور شدند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: مردم سرافراز ایران اسلامی نه تنها با پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) لبیک گفتند به نایب امام معصوم(ع) نیز لبیک گفتند، وفادار ماندند و از وجودشان مایه گذاشتند، بارهای دیدیم رزمندگان در جبهه به شهادت می رسیدند، مردم پناهنده به کوه ها می شدند و آنجا را هم بمباران می کردند ولی مردم در تشییع پیکر شهدا باز هم شعار “جنگ جنگ تا پیروزی” سردادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه پایداری ملت ایران اسلامی افتخار این ملت است، ادامه داد: شهدای گرانقدری که تقدیم اسلام شد که نشان دهنده صلابت ملت ایران اسلامی در برابر دشمنان، است که با ولایتمدار و ولایت پذیری در مسیر حق گام برداشت در مسیر شهادت و جهاد، در راه شهدا و نیل به اهداف عالیه انقلاب و نظام اسلامی است و امام شهدا فرمودند که همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت، مزار عاشقان، دل سوختگان و دلدادگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود، امید است خداوند متعال این کتاب و دفتر شهادت را برای مشتاقان باز و همه ما را از محروم نگرداند.

امام جمعه ایلام در پایان با تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری کنگره عظیم ملی سه هزار شهید استان ایلام، خاطرنشان کرد: در این ایام جای جای استان ایلام معطر به عطر شهادت بود و فضای استان فضایی آکنده از فرهنگ ایثار و شهادت بود.

وی با بیان اینکه مردم استان ایلام، طلایه دار مقاومت و ایثار و فداکاری بودند و در فراز و فرود جنگ جرعه ای از اجر شهدا را نصیب خود کردند، گفت: این مردم شریف در آزمون سخت جنگ تحمیلی نمره قبولی گرفتند.

کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام صبح امروز ۱۱ آذر با حضور مسئولان کشوری و لشکری و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایلام برگزار شد.