کشتارگاه ۶۰ راسی دهلران یکی از فعال ترین کشتارگاه های استان است.

به گزارش باور ما؛ به دنبال دعوت سرپرست اداره دامپزشکی با حضور شهردار و رئیس شورای شهر مشکلات کشتارگاه دهلران مورد بررسی قرار گرفت.

روح اله کرمی با بیان اینکه تامین سلامت و عرضه گوشت سالم و بهداشتی به مردم از دغدغه های این اداره است اظهار داشت: کشتارگاه ۶۰ راسی دهلران یکی از فعال ترین کشتارگاه های استان است.

وی گفت: عملیات نظارت شرعی و بهداشتی بر دام های کشتاری به صورت روزانه توسط کارشناسان این اداره اعمال می شود.

سرپرست اداره دامپزشکی دهلران در ادامه این بازدید با مطرح کردن برخی نواقص کشتارگاه از شهرداری به عنوان متولی کشتارگاه درخواست کرد نسبت به رفع این نواقص اقدام کنند.

روح اله کرمی همچنین از همه شهروندان درخواست کرد با توجه به وجود تعداد زیادی از بیماری های مشترک بین انسان و دام از خرید گوشت و فراورده های خام دامی از مراکز غیر مجاز خودداری کرده، گوشت را بامهر و برچسب دامپزشکی خریداری و گوشت و آلایش را قبل از مصرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف نمایند.

امین اله جام سحر شهردار دهلران نیز در این بازدید سلامت و بهداشت مردم را خط قرمز خود معرفی و اظهار داشت: شهرداری تاکنون اقدامات خوبی در راستای بهبود کیفی کشتارگاه انجام داده است.

وی با اشاره به نواقصی که در این بازدید از سوی دامپزشکی مطرح شده بیان کرد: نسبت به احداث پیش سردکن و کوره لاشه سوز برنامه ریزی لازم را انجام خواهیم داد.

شهردار دهلران همچنین از آمادگی این شهرداری برای برون سپاری کشتارگاه به متقاضیان خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه نیز آماده همکاری با متقاضیان هستیم.

لازم به توضیح است در کشتارگاه دهلران بیش از ۱۵ نفر فعالیت داشته و به صورت میانگین ماهانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ راس دام سبک و سنگین تحت نظارت اداره دامپزشکی ذبح و به بازار عرضه می شوند.