برای توسعه این پارک که در نوع خود در غرب کشور بی نظیر است در آینده با برنامه ریزی مناسب و طرح مطالعاتی اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

به گزارش سایت باور ما؛ معاون هماهنگی امور عمرانی به همراه مدیرکل مدیریت بحران، مدیرکل منابع طبیعی استان و جمعی از مسئولین ذی ربط برای بازدید از عملیات اجرای سایت اسکان اضطراری زائرین اربعین حسینی به پارک جنگلی چغاسبز رفت و در حاشیه این بازدید گفت: کار آماده سازی مواکب،  پارکینگ و  ایجاد محل های برای اسکان در مسیر زوار در اربعین حسینی  سرعت خوبی گرفته است و با شروع حرکت زائران به سمت مرز آمادگی لازم برای پذیرایی از آن‌ها وجود خواهد داشت.

سعید هژبری گفت: یکی از مکان هایی که برای اسکان زایرین در نظر گرفته شده پارک جنگلی چغاسبز است که یکی  بزرگترین پارک جنگلی طبیعی کشور است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه این پارک با مساحت ۴۲۷۰ هکتار درقسمت شرق شهر ایلام واقع شده است  می تواند با ایجاد تجهیزات و امکانات رفاهی، تفریحی و توریستی بستر مناسبی برای گردشگران سراسر کشور باشد که با ارتقا سطح کیفی آن می توان از همه جهات مورد استفاده بیشتر مردم شریف استان و شهروندان ایلامی قرار گیرد.

معاون استاندار افزود: در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی از طرف ستاد ویژه اربعین و با بسیج امکانات و ظرفیت موجود دستگاه ها اقدامات ارزنده ای در قالب پروژه های احداث سکوهای نشیمن، احداث جاده دسترسی به طول ۲ کلیومتر، احداث سرویس های بهداشتی ثابت و سیار، پاکسازی و بهسازی پیاده روها، ایجاد روشنایی جاده دسترسی و بهبود روشنایی سایت اصلی پارک و احداث پارکینگ و نصب آبخوری های مورد نیاز با کیفیت های مناسب در شأن و شخصیت زائرین اباعبدالله الحسین(ع) و مردم شریف استان صورت گرفته است.

معاون عمرانی استاندار گفت: برای توسعه این پارک که در نوع خود در غرب کشور بی نظیر است در آینده با برنامه ریزی مناسب و طرح مطالعاتی اقدامات خوبی انجام خواهد شد.