در اعتبارات سال آینده اعتبار خوبی برای آن لحاظ شده است و هم اکنون از پیشرفت بالای ۶۰ درصد برخوردار است.

به گزارش سایت باور ما به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه دهلران؛ نماینده شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: موافقت نامه ۳ هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ برای سد میمه صادر شده است.
علیزاده در بازدید از سد میمه در بخش مرکزی دهلران گفت: پروژه سد مخزنی میمه در سال ۸۹ با هدف تامین آب ۶ هزار هکتاراز  اراضی کشاورزی بخش مرکزی شروع شد.

وی افزود: در مقطعی هم بدلیل مشکلات فنی و اعتباری این پروژه به نوعی تعطیل بود اما خوشبختانه با آغاز کار  دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰  این پروژه با عنایت وزیر نیرو بعنوان یک پروژه اولویت دار مطرح شد و در دوسال گذشته حدود ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تزریق شد.
نماینده حوزه جنوب در مجلسس شورای اسلامی اظهار کرد: در اعتبارات سال آینده اعتبار خوبی برای آن لحاظ شده است و هم اکنون از پیشرفت بالای ۶۰ درصد برخوردار است.
علیزاده گفت: در سال گذشته پیگیر اعتبارات ماده ۵۶ برای آن بودیم که بانک کشاورزی بعنوان بانک عامل تقبل کردند و مراحل نهایی شدن اخذ ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۵۶ دردست اقدام است و موافقت نامه صادر شده و در حال صدور ضمانت نامه هستیم.
وی یادآور شد: سد میمه بعد از تونل کبیر کوه دومین پروژه در استان است که از ظرفیت ماده ۵۶ استفاده می کند و برای این پروژه  بهره گیری از سایر منابع آب کشورو اعتبارت ملی هم پیگیری می کنیم.
فرماندار ویژه دهلران هم گفت: سد میمه نقش موثری در روند تولید و اشتغال و زمینه آبیاری ۶ هزار هکتار از اراضی دیم منطقه می شود.
لطیف صادقی به اهتمام جدی دولت بر پروژه های نیمه تمام اشاره و افزود: مدیریت ارشد استان هم با اشرافیت کامل بدنبال گره گشایی از پروژه های نیمه تمام در جهت بهره مندی مردم از مزایای آنها می باشد.
وی افزود: این سد همچنین فرصت گردشگری و مباحث مربوط به توریست را در منطقه فراهم خواهد کرد و موجب تحول در بخش مرکزی می شود.
معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه ای ایلام هم با اشاره به ارتفاع ۷۱ متری این سد و حجم مخزن ۷۳ میلیون متر مکعبی آن در سال گفت: عملیات اجرایی هسته سد میمه شروع شده است و سیستم انحراف آب آن نیز تکمیل شده است.
علی اصغر علیپور به جبهه های مجزا برای کار در این پروژه که پیش نیاز هم نیستند اشاره و افزود: با تزریق اعتبارات متناسب با نیاز واقعی می شود این سد را در دولت سیزدهم آبگیری کرد.
وی اظهار کرد: تا کنون ۶ هزار میلیارد ریال برای این پروزه هزینه شده و برای تکمیل آن به ۱۳ هزار میلیارد ریال نیاز می باشد.