دهلران در تاریخ دفاع مقدس نقش دارد و ثبت است و وقوع عملیات های مختلف وتقدیم شهدا گویای این واقعیت است.

به گزارش باور ما به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه دهلران؛ امیر حمزه بیدادی در گرامیداشت یادواره شهید خلبان غلامرضا چاغروند گفت: دهلران در تاریخ دفاع مقدس نقش دارد و ثبت است و وقوع عملیات های مختلف وتقدیم شهدا گویای این واقعیت است.
ارشد آجا در جنوب غرب کشور افزود: شهدا الگوی ملت و نسل ها هستند و بهترین تبیین برای جامعه توسعه و ترویج همین فرهنگ ایثار و شهادت است و باید زوایای دفاع مقدس را تشریح کرد و امروز ما به برکت تجربه های دفاع مقدس بخوبی در عرصه دفاعی پیشرفت کرده ایم و همیشه باید هوشیار و بیدار و فراخور تهدیدات خود را مهیا کنیم و همیشه در اوج بصیرت و آمادگی باشیم و فرهنگ غنی و گنجینه با ارزش دفاع مقدس را برای نسل جدید تبیین کنیم.
فرماندار ویژه دهلران هم با اشاره به سوابق دهلران در دفاع مقدس و همچنین استان ایلام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهید چاغروند گفت: مردم ایلام با افتخار از معرکه جهاد و شهادت سربلند بیرون آمدند و بارها رهبر معظم انقلاب در  این خصوص و خطاب به مردم ایلام مطالب ارزشمندی اعلام کردند.
لطیف صادقی به نقش ارتش در دفاع مقدس و روزهای اول جنگ تحمیلی اشاره و افزود: هوانیروز پاسخ دندان شکنی در همان روزهای اول جنگ به صدام جنایتکار و دشمن خبیث داد.
وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص حوادث اخیر و تحلیل زیبای موضوع گفت: خواصی هم بودند که تحلیل های نادرست کردند که باید از ملت عذر خواهی کنند و دشمن با فتنه و اطلاعات غلط نمی تواند مردم را در مقابل نظام قرار دهد چون مردم با بصیرت هستند و از برخی خواص جلوترند و به خوبی حمایت خود را از نظام و ولایت نشان دادند و ما برای نظام شهید داده ایم و راه شهدا ادامه دارد.
قرائت پیام خانواده شهید چاغروند توسط نادری معاون برنامه ریزی فرماندارویژه دهلران  و مداحی و اجرای تئاتر از دیگر برنامه ها بود