هفته دولت فرصت مغتنمی برای ارائه گزارش عملکرد نظام و دولت در استان بود/روند ایجاد زیرساخت‌های اربعین در استان با شدت هرچه تمام تر در حال انجام است/با توجه به شرایط داخلی کشور عراق زوار در استان اسکان داده شده‌اند

به گزارش سایت خبری باور ما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام؛ دکتر حسن بهرام نیا با حضور در استودیو رادیو ایلام با اشاره به اینکه در کشور ۲۱ هزار و در استان ایلام ۱۶۴ کارمند به شهادت رسیدند، گفت: هفته دولت فرصت مغتنمی برای تشریح عملکرد نظام و دولت در طول یک سال گذشته بود و مسئولان استانی نیز در این مسیر برنامه‌های خوبی را اجرا کردند.

وی در ادامه با اشاره به ناآرامی های صورت گرفته در کشور عراق گفت: روز گذشته خبر ناگوار آنسوی مرز باعث تأسف شد که این تحولات و ناآرامی ها موجب فوت چندین نفر از مردم عراق شد و با توجه به تاکیدات رییس جمهور محترم  که یک سفر ایمن، راحت و ارزان را باید برای زوار فراهم کنیم به دلیل این ناآرامی ها ساعت ۱۸ روز گذشته مرز مهران بسته شد.

استاندار ایلام ادامه به آخرین وضعیت تردد در مرز مهران اشاره کرد و گفت: روز گذشته ۱۸ هزار تردد در مرز مهران داشتیم که از این تعداد ۴ هزار ورودی و ۱۲ هزار خروجی بود.

وی داد: پس از اعلام بسته شدن مرز مهران، تمهیدات لازم برای اسکان زوار در نظر گرفته شد و زوار در سراسر استان اسکان داده شدند.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به اینکه وسایل سرمایشی و خدمات دهی بصورت نسبی برای زوار مهیا شده اضافه کرد: صبح امروز از چندین مسجد و تکیه که زوار در آن اسکان یافتند بازدید شد.

وی در ادامه به آماده سازی زیرساخت های اربعین در استان اشاره کرد و گفت: روند کار با شدت هرچه تمام تر در حال انجام است.

استاندار ایلام در ادامه گفت: به لطف خدا از ۹۳ کلیومتر مسیر ایلام به مهران، ۲۰ کلیومتر طی هشت ماه گذشته انجام شد و ۲۰ کلیومتر جدید لاین دوم آسفالت آن انجام شده است.

وی ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهسازی تاکنون هزینه شده است.

دکتر بهرام با اشاره به اینکه ۱۶۰ گیت خروجی و ورودی کشور در مرز مهران وجود دارد گفت: هر دو ثانیه یک زائر عبور می دهیم و اما از گیت های عراق به دلیل مشکل اینترنت ۲ دقیقه به طول می انجامد که برای رفع این مشکل تعداد گیت ها رو افزایش خواهند داد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه اربعین، ۸۰ میلیارد تومان برای سایبان، ۴۰ میلیارد تومان برای نصب نیو جرسی، روکش آسفالت، تامین آب و برق و … دیگر زیرساخت ها هزینه شده است.

استاندار ایلام با اشاره به اقدامات انجام شده برای تکمیل لاین دوم پل صلواتی واقع در مسیر ایلام – مهران گفت: عملیات این پل حدود یک ماه پیش آغاز شده و تلاش می شود با اقدام جهادی و با مشارکت قرارگاه خاتم حداکثر قبل از اربعین زیر بار ترافیک برود.

وی ادامه داد: نیروهای درگیر در کار زیرساخت ها چون قرارگاه خاتم با وجود گرمای شدید در کمتر از ۲۷ روز بخش اعظمی از عملیات پل‌صلواتی را تکمیل کردند که تکمیل این پل کار بزرگ اقدام جهادی است.

وی افزود: طبق تاکیدات ستاد مرکزی اربعین کشور حداکثر تا یک هفته آینده دو تونل مسیر ( ایلام – مهران ) زیر بار ترافیک می رود.

رئیس ستاد اربعین استان با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در حوزه اربعین گفت: پارکینگ مهران ظرفیت حدود ۵۰ هزار خودرو را در اربعین دارد و تلاش می کنیم این ظرفیت نیز افزایش یابد.

وی ضمن قدردانی از تلاش همه مدیران در حوزه اربعین با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین آب و برق پایانه نیز افزود: روزانه برای حدود ۳۰۰ هزار نفر آب تامین شده و با بهره برداری از پست برق ۳۲ مگاواتی نیز هیچ مشکلی از نظر تامین برق وجود ندارد.

وی با اشاره به میزان کیفیت نان استان در کشور، گفت: استان ایلام از نظر کیفیت نان سنگک رتبه دوم و در نان لواش و تافتون رتبه هفتم قرار گرفتیم که باید به رتبه بالاتر ارتقا یابد.