بر اساس قانون انتزاع همه وظایف و تکالیف مرتبط با تنظیم و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی و پروتئینی از تولید و تأمین تا نظارت بر توزیع بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش باور ما؛ رئیس سازمان صمت استان ایلام در خصوص واگذاری بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی و فرآورده‌های دامی به وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: حدود ۴۰‌ درصد از بازرسان سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت ایلام تا پایان سال به سازمان‌ جهاد کشاورزی مامور شدند تا ضمن ارائه تجربیات بازرسی خود، همکاری لازم را با کارشناسان جهاد کشاورزی به منظور نیل به نتیجه مطلوب انجام دهند.

رضا محمدرحیمی گفت: بر اساس قانون انتزاع همه وظایف و تکالیف مرتبط با تنظیم و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی و پروتئینی از تولید و تأمین تا نظارت بر توزیع بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی افزود: در این جهت موضوع تفویض امر بازرسی و نظارت بر کلیه واحد‌های تولیدی و صنفی گروه‌های هدف به بازرسان سازمان جهاد کشاورزی منتقل شد تا زنجیره تأمین، توزیع، تنظیم و نظارت در این خصوص یکپارچه و کامل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه نیرو‌های بسیج نیز همواره در طرح‌های نظارتی و شرایط سخت بازار با بازرسان سازمان همکاری می‌کنند عنوان کرد: همچنین به منظور افزایش سطح نظارت‌ها در حوزه‌های مرتبط با سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت از توان و ظرفیت نیرو‌های بسیج اصناف نیز استفاده خواهد شد.