توجه به ایمنی سکونت گاه های مردم و کالبد شهر در بُعد زمان از ضروریات است که بایستی اهتمام ویژه و جدی به آن داشت

به گزارش سایت باور ما به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر دهلران؛ عصر امروز جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری دهلران با حضور کارشناس اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، معاون امورعمرانی فرماندار ویژه دهلران، نایب رییس شورای اسلامی شهر، شهردار و ادارات عضو این ستاد برگزار شد.

مهندس کرد معاون امور عمرانی فرماندار ویژه دهلران گفت: اقدامات ستاد بازآفرینی شهری باید مورد توجه و در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی افزود: توجه به ایمنی سکونت گاه های مردم و کالبد شهر در بُعد زمان از ضروریات است که بایستی اهتمام ویژه و جدی به آن داشت.

شهردار دهلران گفت: مالکان واحدهای مسکونی در مناطق بافت فرسوده درصورت اقدام به نوسازی از تخفیفات ۵۰ درصدی عوارض شهرداری برخوردار خواهند شد.

مهندس امین اله جام سحر شهردار و دبیر ستاد بازآفرینی شهر دهلران با اشاره به اینکه  از ۸۸۵ هکتار مساحت شهر ۱۶۷ هکتار بافت فرسوده  و ۶۰ هکتار سکونت گاه غیررسمی می باشد، اظهار کرد: با توجه به فرسوده بودن زیرساخت ها یا نبود زیرساخت هایی از جمله شبکه فاضلاب، گاز و… در این مناطق بعضاً ارائه خدمات شهری به آنها با مشکلاتی روبرو است.

وی با بیان اینکه بیش از سه دهه از ساخت و سازهای صورت گرفته در شهر دهلران می گذرد، خاطرنشان ساخت: شهروندانی که برای نوسازی و بهسازی منازل مسکونی خود( بافت فرسوده ) در سکونت گاه های غیررسمی( در صورت داشتن شرایط ) اقدام کنند از تخفیفات عوارض شهرداری برخوردار خواهند شد.

مهندس ایوب مرادی جانشین معاونت مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی استان ایلام نیز در این جلسه اظهار کرد: فلسفه تشکیل این ستاد مقاوم سازی، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده می باشد که در این زمینه دولت منابع تشویقی را برای متقاضیان درنظر گرفته است.

وی ادامه داد: متقاضیان طرح بازآفرینی شهری می توانند از تخفیفات ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی ماده ۱۶ ساماندهی املاک بهره مند شوند که در هر شهر میزان تخفیف جز اختیارات شهرداران و شورای شهر می باشد.

مهندس مرادی یادآور شد: در سال گذشته تنها ۱۵ پروژه در قالب ۱۸ واحد مسکونی در شهر دهلران نوسازی داشته اند و توانسته اند از امتیازات تبصره ۱۸ بودجه عمومی کشور بهره مند شوند.

وی افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی مسکن می توانند از طریق سامانه ثمن( saman.mrud.ir ) درصورت داشتن شرایط مصوب از تسهیلات مربوطه استفاده کنند.