دهلران؛ شهری که چاه‌های نفتش اولین منبع تولید نفت و گاز غرب کشور بود امروز زیر بار مشکلات کمر خم کرده! می‌گویند اعتبار لازم را برای اجرای برنامه های بهسازی در اختیار مسئولین قرار نمی دهند و کسی هم به ناله های پر درد مردم گوش نمی کند۔

نسیم خوب آیند؛ دهلران؛ شهری که چاه‌های نفتش اولین منبع تولید نفت و گاز غرب کشور بود امروز زیر بار مشکلات کمر خم کرده! می‌گویند اعتبار لازم را برای اجرای برنامه های بهسازی در اختیار مسئولین قرار نمی دهند و کسی هم به ناله های پر درد مردم گوش نمی کند۔
مشکلات متعددی این شهر را در محاصره خود گرفته، مهاجرت سالیانه بسیاری از مردم به دلیل نبود هیچ گونه مرجع رسمی برای نظارت بر گرانی ِ بیش از حد منزل در دهلران!
آب ناسالم و ناکافی؛ با وجود چاه های متعدد آب شرب در اطراف دهلران، قطع مکرر آب در برخی مناطق دهلران و روستاهای حومه به یکی مشکلات مردم دهلران مبدل گشته است.
بیکاری؛ آثار این معضل دردناک در دهلران را بخوبی می‌توان در رفتارهای اجتماعی دید؛ خیابان اصلی شهر، مملو از جوانانی است که بیهوده وقت می گذرانند، افزایش آمار طلاق، خودکشی و افسردگی از دیگر پیامدهای منفی بیکاری در دهلران است.
متاسفانه سال‌هاست وعده احداث پتروشیمی در دهلران و … تنها بر دردهای مردم افزوده است۔
براستی چرا کسی پاسخگو نیست؟
وضعیت برق دهلران که جدیدا با قطعی مکرر برق در برخی مناطق شهر مواجه ایم که با همت مسولین زحمتکش اداره برق بر طرف می‌شوند اما فیش های نجومی برق سال‌هاست زخم تازه ای بر جراحت مردم دهلران افزوده است. و جاده هایی خراب؛ آیا حق مردم دهلران برای داشتن یک جاده مناسب این است!! دهلرانی که اگر شیر گازش را ببندند چرخهِ تولید نفت و گاز غرب کشور از کار خواهد افتاد! همین جاده هایی که سالیانه موجب حوادث گوناگونی می‌شوند و خانواده های زیادی را داغدار می کنند.
مشکل دیگران دهلران عوارض آلاینده های چشمه های آبگرم؛ همین عوارض باعث اکسید شدن وسایل خانگی مردم می‌شود و خسارات زیادی به وسایل خانگی وارد می کند.
شهری که روزی جز ِ اولین های کشور و استان بود ( اولین و تنها چشمه قیر کشور، اولین فرودگاه ایلام در دهلران، اولین قطب کشاورزی استان، اولین تولید کننده نفت و گاز غرب کشور ) شهری که با وجود منابع عظیم نفت و گاز، هنوز مردمش در رنج و فقرند و محروم از حداقل امکانات شهر و شهروندی.
مردم دهلران هنوز هم جز ِ اولین ها هستند اما اینبار اولی در نداشتن!
مشکل دیگر دهلران؛ فاضلاب های جاری در شهر است فاضلاب هایی روباز که بیماری سالک یکی از ارمغان های نحس این فاضلاب هاست.
امیدواریم محرومیت در دهلران مسئولان را به بازنگری در برنامه ها و پیدا کردن دلایل این محرومیت‌ها ترغیب کند.
چرا که زندگی در محرومیت، نمایش پنهان زندگی تلخی را جلوه گر شده است مردمی که سال هاست با دیو محرومیت و مشکلات دست و پنجه نرم می کنند مردمی که در دوران دفاع مقدس شاهد بمب هایی بودند که تنها در یک هفته دهها شهید را از این شهر تقدیم انقلاب کردند۔