امروزه عمده ترين نقاط ضعف مديريت بحران عدم هماهنگي و همكاري سازمان‌ها، كمبود و عدم آشنایی کافی به قوانين و مقررات موجود و محدوديت منابع مالی است.

به گزارش سایت باور ما؛ دوره آموزشی آشنایی با قانون مدیریت بحران کشور به صورت ملی راس ساعت ۹ صبح بصورت آنلاین با حضور مدیران دستگاههای اجرایی استان در محل استانداری برگزار شد.

در ابتدای این دوره آموزشی دکتر مجید بگلریان با بیان اینکه فرآیند پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع بحران، برخورد و مداخله در بحران و سالم سازی بعد از وقوع بحران را مدیریت بحران بعنوان تعریف جامع مدیریت بحران است گفت: مدیریت بحران علمی کاربردی است که به وسیله مشاهده بحران ها و تجزیه و تحلیل آن ها در جستجوی یافتن ابزاری است که بوسیله آنها بتوان از بروز بحران ها، پیشگیری نمود.

وی به نقش آموزش برای آگاهی بخشی دستگاههای اجرایی عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران در زمان بروز حادثه و تلاش برای کاهش اثرات آن و آمادگی لازم امداد رسانی سریع و بهبودی اوضاع اشاره کرد و گفت: امروزه عمده ترين نقاط ضعف مديريت بحران عدم هماهنگي و همكاري سازمان‌ها، كمبود و عدم آشنایی کافی به قوانين و مقررات موجود و محدوديت منابع مالی است.