رسانه‌ها باید معیارها و شاخص‌های انتخاب مدیران را اعلام کرده تا انتخاب مدیران براساس شایسته گزینی و شایسته‌سالاری انجام شود.

به گزارش باور ما؛ عصر دیروز چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ نشستی با حضور اعضای خانه مطبوعات استان ایلام، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونت فرهنگی و رسانه ای و کارشناس مسئول حوزه مطبوعات جهت بررسی شرایط فعلی مطبوعات و رسانه های استان و هم اندیشی در خصوص فرصت ها و چالش های پیش‌رو در سالن جلسات مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

لزوم اعلام معیار انتخاب مدیران توسط رسانه‌ها

عمران خودآموز در این نشست با بیان این‌که یکی از ارکان توسعه استان رسانه‌ها هستند که می‌توانند به انتخاب مدیر اجرایی اصلح کمک نمایند اظهار داشت: رسانه‌ها باید معیارها و شاخص‌های انتخاب مدیران را اعلام کرده تا انتخاب مدیران براساس شایسته گزینی و شایسته‌سالاری انجام شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ادامه به نقش رسانه‌ها در بیان کاستی‌ها و محرومیت‌های استان اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که محرومیت‌زدایی و توجه به استان‌های کمتر برخوردار در دستور کار دولت قرار دارد، ضروری است رسانه‌ها نقش خود را در این زمینه به‌خوبی ایفا کرده و به بیان محرومیت‌ها و کاستی‌های استان بپردازند و مطالبه‌گری در این حوزه به‌درستی انجام شود.

جلب اعتماد عموم مردم

وی با بیان این‌که مطبوعات باید محلی برای رجوع مردم باشد و بالاترین رسالت مطبوعات صیانت از این جایگاه است اضافه کرد: یکی از رسالت‌های اساسی مطبوعات کسب اعتماد مردم است و خوشبختانه مطبوعات استان توانسته‌اند اعتماد عموم مردم جامعه را جلب نمایند.
خودآموز همچنین به مشکل مسکن برخی از خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات استان اشاره کرد و افزود: در تشکیل تعاونی مطبوعات و ساخت مسکن خبرنگاران طی سال‌های گذشته رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده، اما متأسفانه با توجه به مشکلات پیش رو این مهم محقق نشده‌است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: با توجه به این‌که دولت طرح‌ عمومی برای اقشار مختلف جامعه به منظور تامین مسکن در نظر گرفته‌، خبرنگاران می‌توانند از طریق شرکت در این طرح‌ جهت برخورداری از مسکن اقدام نمایند.

تلاش برای کاهش مشکلات فعالین حوزه رسانه

سجاد صیدی نیز در ادامه این نشست با بیان این‌که رسانه در نبود احزاب، تشکل‌های مدنی و… بهترین راهکار جهت پیشبرد اهداف توسعه استان محسوب می‌شود اظهار داشت: تمام اصناف با مشکلات و کاستی‌هایی مواجه هستند و رسانه نیز از این قاعده مستثنی نیست اما بدون شک کفه ترازوی قدرت و قوت مطبوعات استان از مشکلات آن سنگین‌تر است.
رییس خانه مطبوعات استان ایلام با اشاره به این‌که مطبوعات باید به مشکلات مردم بیشتر بپردازد، تا بتوانیم رسالت واقعی خود را به‌درستی ایفا کنیم خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های خانه مطبوعات جهت کاهش مشکلات خبرنگاران و فعالین حوزه رسانه استفاده می‌شود.
صیدی در ادامه همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی، ورزشی و… برای اعضای خانه مطبوعات اشاره کرد و افزود: امید است بتوانیم خدمات مطلوبی به اعضای خانه مطبوعات استان ارائه نماییم.

لزوم تدوین منشور اخلاقی مطبوعات

حسن افشار نیز با بیان این‌که خانه مطبوعات باید با وظایف خود آشنا باشد اظهار داشت: نداشتن شغل و مسکن از عمده مشکلات خبرنگاران و فعالین حوزه رسانه است که باید از طرف خانه مطبوعات برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی شود.
مدیرمسئول هفته نامه کوشک همچنین به لزوم تدوین منشور اخلاقی و ملزم ساختن اعضای خانه به رعایت آن اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی جهت بالا بردن سطح اطلاعات و سواد خبرنگاران از دیگر مواردی است که باید مورد توجه مسئولان خانه مطبوعات استان قرار گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: خبرنگار علاوه‌بر آشنایی کامل با اخبار روز استان و اطلاعات صحیح باید در زمینه شناخت جامعه و مدیریت زمان نیز دانش کافی داشته باشد.
در پایان این نشست اعضای خانه مطبوعات استان ایلام به بیان دیدگاه‌ها و نظرهای خود در خصوص فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌روی مطبوعات استان پرداختند.