تابلوها بلافاصله پس از نصب به سرقت می روند و این موضوع مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است. فراموش نکنیم که اگر تابلوها و علائم راهنمایی در جاده ها نباشند آمار تصادفات به شدت بالا می رود.

به گزارش سایت باور ما؛ دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت، یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، پدیده سرقت تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده های استان است.

وی افزود؛ تابلوها بلافاصله پس از نصب به سرقت می روند و این موضوع مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است. فراموش نکنیم که اگر تابلوها و علائم راهنمایی در جاده ها نباشند آمار تصادفات به شدت بالا می رود.

دلخواه گفت؛ با وجود شیوع کرونا، با تلاش رانندگان و همکاران ما در حمل و نقل جاده ای، میزان باری که در کشور و استان جابجا شد بیشتر از میزان نرم سالانه بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت؛ تعداد کل پرسنل راهداری و حمل و نقل و پایانه مرزی مهران ۴۰۰ نفر است که وظیفه نگهداری از سه هزار و ۱۸۷ کیلومتر راه را بر عهده دارند.

دلخواه گفت ارزش تقریبی راه‌های کشور بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که برای نگهداری این جاده ها سالانه ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. و اعتبار مورد نیاز استان برای حفظ و نگهداری راهها سالانه ۵۶۰ میلیارد تومان است اما در عمل کمتر از یک دهم این مبلغ را دریافت می‌کنیم.

وی گفت؛ نگهداری راه ها به قیر وابسته است که از سال ۹۶ تاکنون قیمت قیر بیش از ۱۰ برابر شده است و این افزایش قیمت، انجام وظایف ما را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی گفت در سال ۹۶ اعتبارات به صورت نقدی پرداخت می‌شد اما الان به صورت اسناد خزانه به ما پرداخت می‌شود که این اسناد بعد از سه سال به پول نقد تبدیل می‌شوند.

دلخوله گفت اگر راه ها اصلاح و نگهداری نشوند ما شهروندان هزینه ها را با خرابی خودرو و هزینه لاستیک و موارد دیگر پرداخت می کنیم؛ لذا اقتصادی تر آن است که اعتبارات را در بخش نگهداری و اصلاح هزینه کنیم. اگر روکشها به موقع نباشد بیس و ساب‌بیس جاده ها هم تخریب می شود، در نتیجه هزینه ها چندین برابر می شود.

مدیر کل راهداری استان افزود؛ سطح بسیار بزرگی از حمل نقل در استان از طریق مسیر جاده ای و زمین انجام می شود و جابجایی بیش از ۲ میلیون تن کالا و ۵ میلیون نفر در طول سال بر عهده این نهاد است که به طور قطع نگهداری و مدیریت سیستم حمل و نقل جاده ای استان بسیار مهم و ارزشمند است.

وی گفت با وجود کرونا در پایانه مرزی مهران امسال بیش از ۲۵۰ هزار نفر مسافر و زائر تردد داشتند.

دلخواه یادآور شد برای هر کیلومتر خط کشی جاده ها بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه می شود و گفت بالغ بر هفت هزار نفر در حوزه حمل و نقل استان مشغول به خدمت هستند و ۵۴ پروژه روستایی در سطح استان در حال ساخت هستند که میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها ۶۵ درصد است. که بالغ بر ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان روکش و آسفالت شده اند.

وی در پایان بیان داشت؛ امیدواریم وضعیت اعتبارات راهداری و حمل و نقل جاده ای به گونه‌ای تغییر کند که شرمنده مردم نباشیم و گفت بهسازی شانه، لکه گیری، آسفالت و نصب علائم جاده روستاهای قجر، شانکبود و چشمه داوی در دستور کار است.
.