فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش سایت باور ما به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ منوچهر مکی اظهار داشت: در پی رصد کارشناسان پلیس فتا و اطلاع از فعالیت صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام که اقدام به نشر مطالب متعدد تحت عنوان ایجاد اختلاف و شکاف قومیتی _منتسب نمودن مطالب کذب به افراد حقیقی و حقوقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود،پس از هماهنگی با مراجع قضائی اقدامات برای شناسایی و دستگیری گرداننده آن آغاز شد.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی، متهم پرونده مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضائی‌، نامبرده دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی افزود: در تحقیقات اولیه متهم پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به جرم خود اقرار و عنوان داشت به دلیل انگیزه های شخصی و به دلیل پایین بودن سواد رسانه‌ای و عدم آشنایی با قانون جرایم رایانه ای به بزه ارتکابی مرتکب شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران یادآور شد: به کاربران شبکه های اجتماعی توصیه کرد که انتشار هرگونه مطلب توهین‌آمیزو کذب، هتک حیثیت افراد و نیز تشویق سایر افراد و گروه‌ها به انتشار مطالب توهین‌آمیز جرم تلقی شده و پلیس با عاملان آن برخوردی قانونی خواهد داشت.

سرهنگ مکی تاکید کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و همچنین خطوط ۰۸۴۳۳۷۲۳۶۰۰-۰۸۴۲۱۸۲۴۶۷۹ گزارش نمایند.