با توجه به سکونت تعداد زیادی از شهروندان در مساکن مهر نیاز است که فضاهای آموزشی، تجاری و خدماتی در این منطقه در نظر گرفته شود.

به گزارش باور ما؛ جلسه شورای مسکن شهرستان دهلران با حضور مهندس هژبری معاون عمرانی استاندار، مهندس دوستی مدیرکل مسکن و شهرسازی، مهندس نادعلی پور مدیرکل دفترفنی استانداری، مهندس کرد معاون عمرانی فرماندار ویژه دهلران، مهندس جام سحر شهردار دهلران و سایر اعضای این شورا در محل سالن جلسات فرمانداری دهلران برگزار شد.

مهندس هژبری معاون عمرانی استاندار ایلام در این جلسه با اشاره به لزوم تکمیل زیرساخت و روساخت مسکن مهر دهلران اظهار کرد: براساس قانون جهش تولید مسکن تمامی دستگاه های خدمات رسان از جمله آبفا و اداره برق می بایست با تامین اعتبار لازم نسبت به انجام امورات زیرساختی تا درب منازل مسکن مهر اقدام کنند.

وی افزود: در بحث نهضت ملی مسکن تعداد یکهزار و ۶۰۰ واحد مسکونی به شهرستان دهلران اختصاص داده شده است که این واحدها در دو ناحیه(شمال شرقی و شمال غربی) شهر دهلران در نظر گرفته شده اند.

معاون عمرانی استاندار ایلام خاطر نشان ساخت: طی مکاتبات و مذاکرات صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی و با توجه به فرهنگ منطقه پیشنهاد واگذاری زمین بصورت ویلایی مطرح شد که مقرر شد هرکدام از افراد واجد شرایط طی بازه زمانی ۳ ماهه مهلت دارند نسبت به اخذ پروانه ساختمانی اقدام نمایند.

مهندس کُرد معاون عمرانی فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست با اشاره به لزوم تعیین تکلیف منازل تخریب شده منطقه ۹ دی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه تعدادی از شهروندان پس از این اتفاق دچار خسارت مالی فراوان شدند انتظار می رود دولت نسبت به تعیین تکلیف این مهم و مطالبه مردم اهتمام ویژه ای داشته باشد.

وی با اشاره به نامناسب بودن و ناتمام بودن زیرساخت های مسکن مهر دهلران، گفت: با توجه به سکونت تعداد زیادی از شهروندان در مساکن مهر نیاز است که فضاهای آموزشی، تجاری و خدماتی در این منطقه در نظر گرفته شود.

مهندس کُرد خاطر نشان ساخت: بخش زیادی از واحدهای مسکونی مهر تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است و تعدادی از تعاونی ها مشکلاتی دارند که به دنبال تعیین تکلیف آنها هستیم.

مهندس جام سحر شهردار دهلران نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردمی که همواره شهروندان از شهرداری مطالبه گری می نمایند بحث ارائه خدمات به مسکن مهر می باشد.

وی گفت: طی مذاکرات و تفاهمی که با اداره کل راه و شهرسازی استان داشته ایم مقرر گردید اداره کل راه و شهرسازی نسبت به بازنگری در فضای محیطی و گذربندی مساکن مهر اقداماتی انجام دهد.

شهردار دهلران ادامه داد: این شهرداری آمادگی دارد تا پس از انجام‌ موارد فوق الذکر سوی اداره کل راه و شهرسازی نسبت به زیرسازی و مناسب سازی معابر این منطقه اقدام نماید.